گزارش و تحلیل

افتتاح مرکز تجاری ایران و روسیه در مسکو+ تصاویر

اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، مرکز تجاری ایران و روسیه روز سه شنبه در مسکو افتتاح شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در مراسم افتتاحیه سخنرانی کرد. وی ضمن اظهار خرسندی از پیشرفت روابط بین ایران و روسیه بیان داشت: یکی از مظاهر این پیشرفت افتتاح مرکز تجاری بین دو کشور است.
آقای جلالی افزود: در سال ۲۰۲۱ جهش بسیار خوبی در روابط دو کشور داشتیم. سطح روابط تجاری ایران و روسیه به بالای ۴ میلیارد رسیده است که در طول روابط دو کشور بی سابقه است. در سال جاری امیدواریم رکورد بالاتری خواهیم داشت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این مراسم گفت: امسال قصد داریم رکورد مبادلات تجاری با روسیه را بشکنیم. حضور اتاق تعاون و همچنین افتتاح مرکز تجاری کمک زیادی در جهت پیشرفت و توسعه روابط دو کشور دارد.
© Sputnikمرکز تجاری ایران در روسیه
مرکز تجاری ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
1/3
مرکز تجاری ایران در روسیه
© Sputnikمرکز تجاری ایران در روسیه
مرکز تجاری ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
2/3
مرکز تجاری ایران در روسیه
© Sputnikпейман-пак
علیرضا پیمان پاک - اسپوتنیک ایران
3/3
пейман-пак
علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در مراسم افتتاحیه مرکز تجاری ایران و روسیه توضیحاتی را راجع به نحوه کار وفعالیت این مرکز ارائه داد.
علیرضا پیمان پاک گفت: یکی از مهمترین سرفصل های این مرکز تجاری مدیریت و هماهنگ کردن رویدادهایی چون برگزاری نمایشگاه ها و سفرهای هیات های تجار و برقراری ارتباطات بین تجار دو کشور است. ایجاد شناخت و اطلاع رسانی از قوانین، مقررات در کنار برنامه های کشورها کمک شایانی به آشنایی تجار دو کشور است.
وی خاطرنشان کرد: بعد از شکل گیری پیوندهای تجاری، نیازمند پشتیبانی های بانکی، مالی و گمرکی و همچنین بحث های بیمه ای و لوجستیکی است. رسالت این مرکز پرداختن به این مسائل است و امیدواریم که با پشتیبانی های دو دولت بتوانیم آنرا به یک مرکز توسعه روابط تجاری تبدیل کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала