کنعانی: منتظر دریافت پاسخ آمریکا هستیم

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران لغو کامل تحریم‌ها علیه دولت و ملت ایران از اهداف اساسی مذاکرات جاری میان ایران و طرف‌های مذاکره‌ کننده خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود تاکید کرد: پاسخ ایران سازنده ، شفاف و قانونی بوده است و می تواند در صورت وجود اراده سیاسی لازم در طرف مقابل ، زمینه ای را فراهم کند که در زمان کوتاه جمع بندی مذاکرات انجام شود و توافق صورت بگیرد.
وی در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله این رژیم به اماکن متعلق به ایران در سوریه ، ادعایی پوچ ، باطل و مبتنی بر بهانه جویی و فرار به جلو است .
سخنگوی وزارت خارجه در همین ارتباط گفت: حضور ایران در سوریه مستشاری است و به درخواست رسمی دولت سوریه انجام گرفته است.
کنعانی با ارایه توضیحاتی در مورد آخرین روند مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت : در این زمینه منتظر دریافت پاسخ طرف‌های مقابل ، مشخصا پاسخ طرف آمریکایی هستیم.
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2022
کاخ سفید: آمریکا محتاطانه نسبت به چشم انداز احیای برجام خوش‌بین است
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد ادعا های اخیر آمریکا در ارتباط با موضوع ایجاد شده بین شناورهای ایرانی و آمریکایی در آب‌های آزاد گفت : ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه توضیح دادند .
کنعانی گفت : در این ارتباط شاهد اقدام تحریک آمیز و غیر اصولی شناورهای تجسسی ارتش آمریکا در ارتباط با شناورهای ایرانی بودیم. ایران نیز در این ارتباط اقدام به دفع تهدید کرد و سپس شناور ها را در منطقه امن، رها سازی کرد.
وی تاکید کرد : ما هرگونه ادعای آمریکایی‌ها در مورد طرف ایرانی را رد می کنیم .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала