گزارش و تحلیل

کارشناس سوئیسی: غرب هیچ "ایده تحریمی" جدیدی علیه روسیه ندارد

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناس سوئیسی: غرب هیچ "ایده تحریمی" جدیدی علیه روسیه ندارد
کارشناس سوئیسی: غرب هیچ ایده تحریمی جدیدی علیه روسیه ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2022
اشتراک
ژاک بو کارشناس سوئیسی در مصاحبه با RadioSud گفت: مشکل ما این است که وضعیت را نا درست ارزیابی می کنیم و در دام خود می افتیم.
اسپوتنیک، رادیوسود فرانسه با ژاک بو، سرهنگ بازنشسته، افسر سابق اطلاعات مصاحبه کرده است. او کارشناس در امور کشورهای اروپای شرقی، شرکت کننده در ماموریت های متعدد سازمان ملل و ناتو و نویسنده کتابی تحت عنوان "عملیات Z" است.
ژاک بو گفت: اینک ما شاهد پیشروی ائتلاف روسی در جنوب و شرق اوکراین هستیم. منظور من از "ائتلاف روسی" متشکل بودن آن از ارتش روسیه و پرسنل شبه نظامی مردمی DNR - جمهوری مردمی دونتسک و LNR - جمهوری مردمی لوهانسک است. این امر اهمیت دارد. نیروهای شبه نظامی مردمی که در قلمرو خود می جنگند، با احتیاط عمل می کنند. آنها نمی خواهند کاری شود تا به مردم آسیبی وارد گردد. ساکنان محلی نیز به نوبه خود در برابر ارتش مقاومت نمی کنند. در ماریوپول، ملی گراها مقاومت کردند اما سربازان ارتش اوکراین به سرعت تسلیم شدند. هر چه مطبوعات غربی ادعا کنند، مردم با روس ها دشمنی ندارند.
به دلایل مختلف، آمریکایی ها می خواهند روسیه را از جامعه بین المللی حذف کنند. اینها در کتاب عالی ریچارد نفیو تحت عنوان "هنر تحریم ها، آنچه را که باید در مورد روسیه انجام داد"، تشریح شده است. و برای مدت طولانی در مورد تجزیه روسیه - یعنی در مورد جدایی مناطق "غیر روسی" از روسیه صحبت می شود. و اخیراً در ماه ژوئن، این موضوعات در کنفرانسی در یکی از شهرهای اروپایی مورد بحث قرار گرفت. آمریکایی ها زلنسکی را متقاعد کردند که تحریم های آنها روسیه را فوراً ساقط خواهد کرد. و دیروز یا پریروز یکی از مشاوران زلنسکی در توییتی نوشت: "ما این جنگ را آغاز کردیم. و ما متوقف نمی شویم."
زمانی که آمریکا در سال 2014 تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرد، تأثیراتی داشت. اما در سال 2022، پس از همه گیری کووید، بازار نفت نامتعادل بود. با تصویب تحریم های ضد روسیه در مقیاس بزرگ، شکاف بین عرضه و تقاضا بیش از پیش افزایش یافته است. این امر به جهش قیمت ها منجر شد و به نفع روس ها از آب در آمد.
پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2022
رسانه آمریکایی: تحریم های ما، راهی به سوی پرتگاه است نه به پیروزی
از آنجایی که اروپا از عرضه اجناس روسیه امتناع کرده است، مسکو به هند و چین نفت می فروشد که به حجم زیادی از سوخت نیاز دارند. و حتی عربستان سعودی نفت روسیه را می خرد. سپس آن را با قیمت بسیار بالایی دوباره به اروپا می فروشد.
بلومبرگ با انتشار مقاله ای مدعی شد که اقتصاد روسیه در حال شکوفایی کامل است. اروپا در حال افزایش نرخ بهره برای توقف تورم است، در حالی که روسیه همزمان نرخ بهره را کاهش می دهد تا روبل را تضعیف کند. اما اقتصاد مخصوصا به کاهش نرخ بهره واکنش مثبت نشان می دهد.
امروزه غرب دیگر "ایده‌های تحریم" جدیدی ندارد. ما حتی شروع به ممنوعیت صدور ویزا برای گردشگران روسی کرده ایم. حتی آمریکایی ها نیز با چنین اقدامی مخالفت کردند. دوباره به پای خود شلیک می کنیم - روس ها دلیل دیگری برای نارضایتی از اتحادیه اروپا خواهند داشت. در نتیجه، محبوبیت پوتین تنها افزایش خواهد یافت. و امروز 83 درصد است.
روزنامه نگاران آمریکایی از 159 شرکت روابط عمومی مطلع شدند که اطلاعات مربوط به درگیری در اوکراین را برای مخاطبان در ایالات متحده فیلتر می کنند. اروپا کورکورانه از آمریکایی ها الگو می گیرد. و فقط ارتش شروع به صحبت در مورد نیاز به کاهش عملیات های جاری کرد. نظامیان سیاستمدار نیستند و می دانند تشدید حوادث چه چیزی را در پی دارد.
این واقعیت که باید مراقب اوکراین - این کشور فاسد بود، حتی در استراتژی آمریکا نیز ذکر شده است. CBS News گزارشی تهیه کرد مبنی بر اینکه بیشتر اسلحه ها در مسیرشان به جبهه فروخته شده است. سایر رسانه های انگلیسی زبان گزارش دادند که این سلاح ها به لهستان تحویل داده شده، سپس تعدادی به اوکراین و تعدادی نیز به آلبانی ارسال شده است. موشک های ضد تانک، موشک های پدافند هوایی، پهپادهای کامیکازه در اینترنت به فروش می رسند. رئیس پلیس بین‌الملل زنگ خطر را به صدا در می‌آورد که گروه‌های جنایتکار در اروپا در حال خرید تسلیحاتی هستند که برای اوکراین نگه داری شده است. چه کسی به پیروزی می رسد؟ مذاکرات غلات در استانبول را در نظر بگیرید. بنادر اوکراین توسط اوکراینی ها مین گذاری شده است نه روس ها. و هنگامی که کشتی ها رفتند، این یک پیروزی برای روس ها بود، که اطمینان حاصل کردند که کشتی ها توسط نمایندگان ترکیه بازرسی می شوند.
کشورهای غربی بی سر و صدا و بدون تبلیغات، تحریم های خود را کاهش دادند. آنها دوباره قطعات یدکی هواپیماهای باقی مانده در روسیه را تامین می کنند و حمل و نقل دریایی را بیمه می کنند. بریتانیایی ها به اتحادیه اروپا پیشنهاد کردند که بیمه کشتی ها را متوقف کند، اما معلوم شد که این کار همه حمل و نقل دریایی را مسدود می کند.
ساختمان وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2022
واکنش مسکو به تحریم‌های اخیر کانادا علیه روسیه
نورد استریم یک خط لوله دوجانبه بین روسیه و آلمان است. اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می گوید: نورد استریم کار نخواهد کرد. چه کسی از این جنایت سود می برد؟ این اقدام مقدم بر همه، نه روسیه، بلکه اروپا را تضعیف می کند. آمریکا از تقویت اتحادیه اروپا می ترسد. برای آنها، این کار در حکم از دست دادن بازار خواهد بود. اما اگر اروپا شکست بخورد، آمریکایی ها فقط پیروز خواهند شد. مثل همیشه.
پس از جنگ اول در خلیج فارس در سال 1991، ایالات متحده احساس می کرد که صاحب جهان است. اما آنها می ترسند که آلمان به شریک اصلی روسیه تبدیل شود و نقش مهمی در اروپا ایفا کند. روس ها از دهه 1960 بدون وقفه گاز را تامین می کردند. تنها زمانی که تحویل گاز به آلمان قطع شد پس از دستور ریگان بود. ریگان با اروپای "از اقیانوس اطلس تا اورال" که دوگل و پس از او گورباچف رویای آن را در سر داشتند ​​مخالفت کرد.
و میلیون ها یورو و میلیاردها دلار "کمک به اوکراین" کجا می رود؟ پارلمان ایالات متحده از ایجاد نهادی برای کنترل وجوه مربوطه خودداری کرد.
در مورد سلاح های هسته ای. همه می گویند که گویا پوتین تهدید به استفاده از آن کرده است. اما این جو بایدن بود که در آوریل سال جاری فرمان اجازه انجام ضربه اول توسط سلاح هسته ای را امضا کرد. تا این زمان، دکترین آمریکایی انجام ضربه اول توسط سلاح هسته ای را ممنوع می کرد. به محض اینکه روس ها متوجه این موضوع شدند، هشدار دادند که اگر آمریکا از سلاح هسته ای استفاده کند، آنها چیزهایی برای پاسخ دادن دارند. و دستور بایدن، که البته از اهمیت بالایی برخوردار است، تنها توسط سازمان های مرتبط با مسائل کنترل تسلیحات گزارش شده است. رسانه های عمده جهان سکوت کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала