پکن نسبت به حملات سایبری به سایت های چینی از واشنگتن توضیح می خواهد

© AP Photoپکن نسبت به حملات سایبری به سایت های چینی از واشنگتن توضیح می خواهد
پکن نسبت به حملات سایبری به سایت های چینی از واشنگتن توضیح می خواهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2022
اشتراک
چینن از آمریکا درباره حملات سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا به سایت های چینی توضیح می خواهد.
به گزارش اسپوتنیک، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز دوشنبه گفت که چین از ایالات متحده برای حملات سایبری آژانس امنیت ملی (NSA) به سایت‌های مختلف در چین، از جمله دانشگاه پلی‌تکنیک نورث وسترن، خواستار توضیح است و از آمریکا خواست فوراً از این حملات و اقدامات غیرقانونی جلوگیری کند.
روز دوشنبه بر اساس گزارش فنی منتشر شده توسط شرکت امنیت اینترنتی چینی Qihoo 360، آژانس امنیت ملی آمریکا در سال‌ های اخیر بیش از ۱۰ هزار حمله سایبری وحشیانه به اهداف چینی انجام داده است، کنترل هزاران دستگاه شبکه را در دست گرفته و گفته می‌شود بیش از ۱۴۰ گیگابایت داده ارزشمند را به سرقت برده است.
این دیپلمات در یک نشست خبری گفت: چین به شدت این موضوع را محکوم می کند و از طرف آمریکایی می خواهد که توضیح دهد و فوراً اقدامات غیرقانونی خود را متوقف کند و اقدامات آمریکا امنیت ملی چین و امنیت اطلاعات شخصی شهروندان را به طور جدی تهدید می کند.
مائو خاطرنشان کرد: امنیت فضای سایبری یک مشکل مشترک جهانی است و ایالات متحده به عنوان کشوری با قدرتمندترین پتانسیل در زمینه فناوری های سایبری باید فوراً استفاده از مزایای خود را برای سرقت اطلاعات طبقه بندی شده و انجام حملات سایبری به سایر کشورها متوقف کند.
به گفته این دیپلمات، ایالات متحده باید مسئولانه در مدیریت فضای سایبری جهانی مشارکت کند و نقش سازنده ای در تضمین امنیت سایبری ایفا کند.
در ماه آوریل، دانشگاه پلی تکنیک نورث وسترن واقع در شهر شی آن، اعلام کرد که هک شده است. پس از بیانیه دانشگاه، دفتر امنیت عمومی شهرداری شیان، مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس رایانه‌ای چین و Qihoo 360 یک کارگروه برای بررسی این حمله ایجاد کردند.
گروه ضربت شواهد قطعی جمع آوری کرد مبنی بر اینکه حملات سایبری NSA به دانشگاه پلی تکنیک نورث وسترن مستقیماً توسط ۱۳ نفر در ایالات متحده سازماندهی شده بود، بیش از ۶۰ قرارداد و بیش از ۱۷۰ سند دیجیتال امضا شده توسط NSA برای ایجاد محیطی برای حملات سایبری از طریق شرکت های پوسته پیدا کرد. همچنین دریافت که برای انجام حملات سایبری به دانشگاه پلی تکنیک شمال غربی، NSA از بیش از ۵۰ سرور پراکسی در ۱۷ کشور از جمله لهستان، اوکراین، ژاپن، کره جنوبی و سوئد استفاده کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала