نگرانی اتحادیه اروپا از "تشدید" لفاظی های اردوغان علیه یونان

© AP Photo / Turkish Presidencyنگرانی اتحادیه اروپا از "تشدید" لفاظی های اردوغان علیه یونان
نگرانی اتحادیه اروپا از تشدید لفاظی های اردوغان علیه یونان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2022
اشتراک
سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا، اظهار کرد: از ترکیه می خواهیم در جهت ارتقای روابط حسن همجواری با یونان تلاش کند.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر استانو سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت: اتحادیه اروپا از اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه علیه یونان نگران است و از کشورها می خواهد که همه مسائل دوجانبه را از طریق گفتگوی صلح آمیز حل کنند.
ما از این اظهارات خصمانه رهبری سیاسی ترکیه علیه یونان آگاه هستیم و مردم یونان مایه نگرانی است، آنها واقعاً نگرانی جدی ایجاد می کنند.

موضع اتحادیه اروپا بسیار روشن بوده و هست، ما از ترکیه انتظار داریم که از لفاظی های تشدید کننده خودداری کند و در جهت ارتقای روابط حسن همجواری و نه برعکس، بپردازد.

Słowacki polityk Peter Stano - اسپوتنیک ایران
پیتر استانو
سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا
سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا همچنین از آنکارا و آتن خواست تا مسائل دوجانبه را در یک گفتگوی مسالمت‌ آمیز که قوانین بین‌ المللی و آداب و رسوم همسایگان خوب را رعایت می‌کند، بررسی کنند.
استانو افزود: یونان کشور عضو اتحادیه اروپا است و باید به حاکمیت و تمامیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا احترام گذاشت.
در ۳ سپتامبر، اردوغان با اشاره به سامانه‌های دفاع هوایی اس-۳۰۰ یونانی که گفته می‌شود جت‌های ترکیه را بر فراز دریای اژه ردیابی می‌کنند، هشدار داد که یونان "بهای سنگین" را در صورت ادامه حوادث با هواپیماهای ترکیه پرداخت خواهد کرد.
رسانه های ترکیه روز یکشنبه به نقل از منابعی در وزارت دفاع این کشور گزارش دادند که یونان سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ را برای ردیابی جنگنده های اف-۱۶ نیروی هوایی ترکیه که در غرب جزیره رودس در ارتفاع ۱۰ هزار فوتی انجام می دهند، در ۲۳ آگوست مستقر کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала