مکرون گفت که سهم گاز روسیه در اروپا به 9 درصد کاهش یافته است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون گفت که سهم گاز روسیه در اروپا به 9 درصد کاهش یافته است
مکرون گفت که سهم گاز روسیه در اروپا به 9 درصد کاهش یافته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2022
اشتراک
مکرون گفت: سهم گاز روسیه در بازار اروپا از 50 درصد به 9 درصد کاهش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفت: سهم گاز روسیه در بازار اروپا از ابتدای سال جاری از 50 درصد به 9 درصد کاهش یافته است.
رئیس جمهور فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس خاطرنشان کرد، در آغاز سال، "25 درصد کل انرژی اروپا از گاز تامین می شد که 50 درصد آن گاز روسیه بود" مکرون گفت: اکنون سهم آن به 9 درصد کاهش یافته است.
وی گفت که اروپا برای سناریویی آماده شده است که در آن زمستان سرد خواهد بود و عرضه گاز روسیه متوقف خواهد شد.
رئیس جمهور فرانسه افزود: برای این کار باید مصرف برق را 10 درصد کاهش دهیم.
پیش از این رسانه های فرانسوی گزارش داده بودند که قیمت عمده فروشی برق در فرانسه در سال 2023 به رکورد بالایی خواهد رسید و از مرز 1000 یورو در هر مگاوات ساعت فراتر خواهد رفت که 1000 درصد بیشتر از یک سال قبل است.
پس از آغاز عملیات ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر روسیه را افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است.
در پایان ژوئیه، اولیویه وران، سخنگوی کابینه فرانسه گفت که فرانسه از نظر تولید برق در وضعیت "بی‌سابقه دشواری" قرار دارد. دولت فرانسه در حال حاضر تعدادی از اقدامات زا برای صرفه جویی در انرژی انجام داده است. برای این منظورممنوعیت تبلیغات نورانی را گسترش داد و مغازه ها از باز نگه داشتن درها در هنگام روشن بودن کولر یا سیستم گرمایشی منع شدند. فروشگاه‌های خرده‌فروشی باید تابلوهای روشن و تهویه هوا را در شب خاموش کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала