بورل: دارم امیدم را برای توافق سریع برای احیای برجام از دست می دهم

CC BY 4.0 / Pietro Naj-Oleari / جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا
جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2022
اشتراک
بورل: مواضع شرکت کنندگان در مذاکرات احیای برجام متفاوت است.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی، با ابراز تاسف اظهار داشت: مواضع شرکت کنندگان در مذاکرات احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران متفاوت است.
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل در پاسخ به سوالی درباره وضعیت برجام اعتراف کرد: "آنها مواضع متفاوتی دارند. روند نگران کننده است. روند به طور کلی در خطر است. و اگر هدف دستیابی سریع به توافق باشد، فکر نمی‌کنم که کارساز باشد".
وی افزود: من به مشاوره با همه طرف های علاقه مند ادامه می دهم. به ویژه با ایالات متحده، زیرا سخنان به ویژه خطاب به آنها است. البته نه تنها به آنها، اما آنها طرف اصلی هستند که مورد خطاب قرار می گیرد. و سپس خواهیم دید که چگونه می شود.
بورل یادآور شد که در 8 آگوست "یک متن کاملاً متعادل (از پیش نویس توافقنامه) ارائه کرد که ترکیبی از تمام مواضع طرف های مختلف بود".
وی ادامه داد: وظیفه من به عنوان تسهیلگر این بود که اعلام کنم: ما اینجا توقف می کنیم در اینجا متعادل ترین متنی است که می توان با در نظر گرفتن همه مواضع به دست آورد. این متن با استقبال خوبی روبرو شد. من بازخورد مثبتی از همه شرکا دریافت کردم.
وی خاطرنشان کرد که پس از آن "رویه ای راه اندازی شد که اگر اجازه دهد به یک موضع مشترک برسیم، می تواند سازنده باشد". نظرات اولیه ای که دریافت کردم معقول بود، آنها را در نظر گرفتم، بدون اینکه واقعا از هدف متن دور شوند.
اما در نهایت، او ابراز تاسف کرد که مواضع شروع به دور شدن کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала