اوجی : ایران آماده کمک به تامین امنیت انرژی در جهان است

© Sputnik / Marina Al-shalanاوجی : ایران آماده کمک به تامین امنیت انرژی در جهان است
اوجی : ایران آماده کمک به تامین امنیت انرژی در جهان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2022
اشتراک
وزیر نفت ایران: به عنوان تولیدکننده عمده نفت و فرآورده‌های نفتی در جهان آمادگی داریم به دور از سیاسی‌کاری به نقش خود در عرضه نفت و افزایش امنیت انرژی در جهان کمک کنیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جواد اوجی، وزیر نفت ایران گفت: بازار جهانی انرژی نیازمند افزایش عرضه نفت ایران است. ما همواره به‌عنوان یک تولیدکننده عمده نفت و فرآورده‌های نفتی در جهان آمادگی داریم به دور از سیاسی‌کاری به نقش خود در عرضه نفت و افزایش امنیت انرژی در جهان کمک کنیم.
وی گفت: تأمین پایدار و مطمئن منابع انرژی، به‌طور مشخص نفت و گاز، به‌ویژه با نزدیک شدن به فصول پاییز و زمستان، یک نیاز ضروری برای مصرف‌کنندگان اروپایی به‌شمار می‌رود.
به گفته وزیر نفت ایران، این یک واقعیت است که افزایش قیمت گاز طبیعی در بازار اروپا، مصرف‌کنندگان را به سمت مصرف نفت و فرآورده‌های نفتی سوق می‌دهد و افزایش تقاضای قابل توجه نفت و فرآورده‌ها در قاره سبز دور از ذهن نیست.
اوجی گفت: اوپک‌پلاس در بالاترین سطح همکاری خود قرار دارد و فکر می‌کنم تقریباً همه اعضای اوپک‌پلاس در زمینه دستاورد‌های این همکاری برای ثبات بازار دیدگاه‌های یکسانی دارند، ثبات و تداوم همکاری اوپک‌پلاس می‌تواند در شرایط بحرانی کنونی کمک زیادی به مصرف‌کنندگان دنیا کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала