منبع از اصابت گلوله خمپاره اوکراینی ها به دیوار نیروگاه زاپوریژیا خبر داد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر منبع از اصابت گلوله خمپاره اوکراینی ها به دیوار نیروگاه زاپوریژیا خبر داد
منبع از اصابت گلوله خمپاره اوکراینی ها به دیوار نیروگاه زاپوریژیا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2022
اشتراک
فرماندار شهر انرهودار: خمپاره نیروهای مسلح اوکراین به دیواره بخش انرژی نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اصابت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ولگا، فرماندار شهر انرهودار اعلام کرد: یکی از گلوله های توپخانه نیروهای مسلح اوکراین در حین گلوله باران به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اصابت کرد.
به گفته وی، خمپاره به دیواره واحد انرژی نیروگاه که فعال نبوده برخورد کرده است. او همچنین اظهار داشت که برای تایید این موضوع مدارک عکاسی وجود دارد. این مقام مشخص نکرد که این حادثه دقیقا چه زمانی رخ داده است.
فرماندار شهر انرهودار ادامه داد: سیستم ایمنی واحدهای نیرو دارای ساختاری است که با یک ضربه نابود نمی شود. "اما با این وجود این واقعیت همچنان پابرجاست. دفعه بعد با چی قرار است که شلیک کنند؟"
پیشتر گزارش شده بود که نیروگاه هسته ای زاپوریژیا با وجود گلوله باران به طور عادی کار می کند. با این حال، کمتر از یک روز پس از آسیب به خط برق نیروگاه، برق در مناطق تحت کنترل کی‌یف قطع شد. همزمان، واحدهای پنجم و ششم نیروگاه به کار خود ادامه دادند.
متعاقباً، شرکت "انرگواتم" اپراتور دولتی تمام نیروگاه های هسته ای فعال در اوکراین، قطع اتصال پنجمین واحد برق زاپوریژیا از شبکه برق را اعلام کرد. توضیح داده شد که این کار "به دلیل ناکافی بودن ظرفیت آخرین خط ذخیره برای دو واحد نیرو" انجام شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала