گفتگوی لهستان، کشورهای بالتیک و فنلاند درباره تحریم‌ روادید ضد روسیه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرچم لهستان
پرچم لهستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2022
اشتراک
لهستان، کشورهای حوزه بالتیک و فنلاند درباره تحریم‌های ویزا علیه روسیه گفتگو می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، پاول یابلونسکی معاون وزیر امور خارجه لهستان در مصاحبه با خبرگزاری PAP گفت: لهستان، کشورهای بالتیک و فنلاند هفته آینده به بحث درباره تحریم های روادید علیه روسیه ادامه خواهند داد.
در 31 آگوست، در یک نشست غیررسمی در پراگ، وزرای خارجه اتحادیه اروپا موافقت کردند که موافقتنامه تسهیل روادید بین روسیه و اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورند، که دریافت آنها را طولانی تر، دشوارتر و گران تر می کند.
یابلونسکی گفت: هفته آینده مذاکرات منظمی بین نمایندگان لهستان، کشورهای حوزه بالتیک و فنلاند در مورد موضوع ویزا برای روس ها انجام خواهد شد.
وی افزود: آنچه در این هفته در نشست وزیران به دست آمد، اولاً تعلیق توافقنامه روادید بین اتحادیه اروپا و روسیه و ثانیاً بیانیه صریح کشورهای اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه کشورهای عضو می توانند اقدامات محدودکننده سخت گیرانه تری را در سطح ملی اعمال کنند. "
به گفته وی، کشورهای بالتیک، لهستان و فنلاند می خواهند "تجربه را به اشتراک بگذارند، اقدامات مشترک را هماهنگ کنند و از ایده های ارائه شده توسط سایر کشورها استفاده کنند."
یابلونسکی در پایان گفت: "ما از کل اتحادیه اروپا می‌خواهیم که در مورد ویزا برای روس‌ها یک رویکرد و تصمیم‌های یکپارچه تا حد امکان محدود کننده داشته باشد - این حداکثر برنامه ما است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала