موافقت آمریکا با فروش یک میلیارد دلاری تسلیحات به تایوان

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا با فروش بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات به تایوان موافقت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس همکاری دفاعی آمریکا که بخشی از پنتاگون است، اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا قرارداد احتمالی 1.1 میلیارد دلاری تسلیحات با تایوان را تایید کرده است.
بر اساس اسناد این وزارتخانه، ما در مورد تامین 60 موشک ضد کشتی AGM-84K Harpoon Block II و تجهیزات مربوطه به مقامات جزیره به ارزش کل حدود 355 میلیون دلار و همچنین 100 فروند AIM صحبت می کنیم. همچنین موشک های هوا به هوا 9X Block II Sidewinder به ارزش حدود 85.6 میلیون دلار.
علاوه بر این، دستگاه دیپلماسی ایالات متحده توافق احتمالی با تایوان برای تمدید قرارداد ایستگاه های راداری به مبلغ 665.4 میلیون دلار را تایید کرد.
پنتاگون گفت: قرارداد پیشنهادی برای فروش این تسلیحات به تایوان، با حمایت از تلاش‌های (جزیره) برای حفظ قابلیت دفاعی، در خدمت منافع اقتصادی و دفاعی ملی ایالات متحده است.
وزارت دفاع آمریکا افزود: فروش این تسلیحات به تقویت امنیت (تایوان)، به حفظ ثبات سیاسی، تعادل نظامی و پیشرفت اقتصادی در منطقه کمک خواهد کرد. چنین توافقی تعادل نظامی اساسی در منطقه را تغییر نخواهد داد.
از این اسناد بر می آید که دولت آمریکا قبلاً تصمیمات خود را به اطلاع کنگره رسانده است. اکنون قانون گذاران باید ظرف یک ماه قراردادهای جدید را بررسی کرده و در مورد مسدود شدن احتمالی آنها تصمیم گیری کنند.
نیروهای مسلح تایوان به سوی پهپادهای چینی آتش گشودند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2022
نیروهای مسلح تایوان به سوی پهپادهای چینی آتش گشودند
روز دوشنبه، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در اظهار نظری درباره روابط ایالات متحده و تایوان، در یک نشست خبری گفت که واشنگتن قصد دارد به ارائه کمک های امنیتی به این جزیره ادامه دهد، اگرچه هنوز از ایده استقلال این جزیره حمایت نمی کند.
پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا، اوضاع در اطراف جزیره تشدید شد. در پاسخ به این سفر، پکن تمرینات نظامی گسترده ای را در سواحل تایوان آغاز کرد، دو بنیاد تایوانی، پلوسی و خانواده اش را تحریم کرد و اقدامات دیگری را اعمال کرد. وزارت امور خارجه چین مسئولیت تمامی پیامدهای منفی را بر عهده واشنگتن و تایپه گذاشت.
جمهوری خلق چین حاکمیت تایوان را به رسمیت نمی شناسد، آن را استان خود می داند و قاطعانه با تماس های آن با مقامات و ارتش سایر کشورها مخالف است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала