روسیه: ایالات متحده توانست شیوع طاعون را ایجاد کند

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر جلسه توجیهی سرلشکر ایگور کریلوف
جلسه توجیهی سرلشکر ایگور کریلوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: ایالات متحده توانست شیوع طاعون را با پنهان کردن آن به عنوان شیوع طبیعی ایجاد کند.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه روز شنبه گفت که ایالات متحده به وبا و طاعون علاقه مند است، استفاده از این عوامل بیماری زا را می توان به عنوان شیوع طبیعی پنهان کرد.
وی در نشست خبری گفت: جهت کار انجام شده توسط پنتاگون با مشکلات بهداشتی فعلی اوکراین مطابقت ندارد، که اصلی ترین آنها بیماری های مهم اجتماعی هستند: سرخک، سرخجه، سل، ایدز. در عین حال، سفارش دهندگان آمریکایی به یک نامگذاری کاملاً متفاوت علاقه مند هستند، یعنی: وبا، تولارمی، طاعون، تب کریمه کنگو، هانتا ویروس ها.
ساخته شدن پهپادی برای انتشار حشرات آلوده در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2022
ساخته شدن پهپادی برای انتشار حشرات آلوده در آمریکا
وی تصریح کرد که این عوامل بیماری زا در چارچوب پروژه های به اصطلاح اوکراینی "U-Pi" و "Tep" مورد مطالعه قرار گرفتند.
"علاقه زیست شناسان نظامی ایالات متحده به این دلیل است که این پاتوژن ها دارای کانون های طبیعی هم در خاک اوکراین و هم در روسیه هستند و استفاده از آنها می تواند به عنوان شیوع طبیعی بیماری ها پنهان شود. فعالیت های آزمایشگاه های بیولوژیکی و برنامه به‌اصطلاح اصلاحات سیستم مراقبت‌های بهداشتی اوکراین که توسط ایالات متحده اجرا شد، منجر به افزایش غیرقابل کنترل در بروز عفونت‌های خطرناک و از نظر اقتصادی مهم شد."
به گفته وی، افزایش تعداد موارد سرخجه، دیفتری، سل در خاک اوکراین ثبت شده است و بروز سرخک بیش از 100 برابر افزایش یافته است. علاوه بر این، وضعیت تب خوکی آفریقایی به طور قابل توجهی بدتر شده است، مجموع خسارات صنعت کشاورزی در شرق اروپا از این بیماری بیش از 2.4 میلیارد یورو است.
وی همچنین گفت: در چارچوب مبارزه با بیماری‌های عفونی در اوکراین اعلام شده توسط وزارت ارتش آمریکا و تضمین رفاه بهداشتی و اپیدمی، کمک‌های بشردوستانه ارائه نمی‌شود، اقداماتی برای واکسیناسیون جمعیت و درمان بیماران انجام نمی‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала