اولیانوف: پیشنهادات ایران ممکن است در چارچوب مذاکرات تمدید برجام پذیرفته شود

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو اقدامات اخیر کره شمالی را تنش زا و ناقض قطعنامه های شورای امنیت دانست
مسکو اقدامات اخیر کره شمالی را تنش زا و ناقض قطعنامه های شورای امنیت دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2022
اشتراک
اولیانوف پیشنهادات ایران به دیدگاه آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران را خیلی جاه طلبانه ندانست و احتمال داد که می توانند در مذاکرات وین پذیرفته شوند.
به گزارش اسپوتنیک، پیشنهاداتی که در واکنش ایران به دیدگاه ایالات متحده مبنی بر از سرگیری برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران بیان شده است، "خیلی جاه طلبانه" نیستند و می توانند در مذاکرات وین پذیرفته شوند. میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، روز جمعه این خبر را اعلام کرد.
وی در تلگرام خود نوشت: بنابراین، ایران پاسخ خود را به آخرین پیشنهادات آمریکا در مورد پیش نویس تصمیم در مورد احیای برجام ارائه کرد. به نظر می رسد پیشنهادات ایران چندان بلندپروازانه نیست و در صورت وجود اراده سیاسی لازم می توان آنها را برای تکمیل مذاکرات وین پذیرفت.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه گفت که تهران پاسخ خود به نظر واشنگتن در مورد تمدید برجام را به انریکه مور هماهنگ کننده اتحادیه اروپا رسانده است. به گفته این دیپلمات، متن ارائه شده "شامل رویکردهای سازنده با هدف تکمیل مذاکرات است." پاسخ تهران مربوط به واکنشی است که پیش از این از واشنگتن به پیش نویس توافق نهایی طرفین در چارچوب مذاکرات برجام در وین دریافت شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала