ایران چطور دانشجویان را به فرزندآوری تشویق می‌کند؟

© Fotolia / Billion Photosازدواج
ازدواج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2022
اشتراک
کارشناس: به منظور ترویج ازدواج دانشجویی بیش از یک سالی است که ما سند ازدواج دانشجویان را آماده کردیم و تحویل مسئولان مربوطه داده‌ایم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایسنا"، مهدی فاطمی‌پور،معاون فرهنگی، سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت که افراد متقاضی ازدواج می‌توانند در سامانه (هم‌رسان) ثبت‌نام کنند، سپس مشاوران از آن‌ها تست‌هایی می‌گیرند و بعد بر اساس ترکیب اطلاعات، نفرات به یکدیگر معرفی می‌شوند.
وی در ادامه اظهار داشت: "در تابستان امسال نزدیک به ۵۰ برنامه برای توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی (حامیم) در سطح کشور برگزار شد، جامعه هدف ما دانشجویان فعال هستند که حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند.
به علت اینکه بیش از دوسال دانشگاه‌ها تعطیل بود و امسال قرار است دانشجویان با شرایط جدیدی وارد دانشگاه‌ها شوند، دانشجویان فعال را شناسایی کردیم و سپس برای ارتقای انگیزه آن‌ها برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی انسجام کشوری شکل بگیرد. طرح حامیم در سراسر کشور در غالب اردوگاهی تصمیم بر اجرا شد.
این طرح در سراسر کشور ویژه همه دانشجویان دانشگاه‌های متنوع برگزار شد، اما در استان اصفهان دانشگاه صنعتی به‌صورت جداگانه رویدادی را در اردوگاه درچه برگزار کرد. این طرح ممکن است در سال‌های آینده هم ادامه‌دار باشد. همچنین برگزیدگان سراسر کشور در این طرح در قالب یک رویداد ملی دور هم جمع خواهند شد تا ما بتوانیم از ظرفیت آن‌ها به خوبی استفاده کنیم.
در این دو سال اخیر اعتیاد به فضای مجازی و دوری از دانشگاه‌ها چالش‌هایی را ایجاد کرده است، که نتوانستیم زیست دانشگاهی را به خوبی منتقل کنیم. در این راستا برنامه‌های فرهنگی خواهیم داشت که بتوانیم آسیب‌ها را کنترل کنیم و با کمک استادان برای ارتقاء سطح فرهنگی دانشگاه‌ها شاگردپروری انجام دهیم. همچنین سال گذشته رویداد مشارکتی را با اساتید انجام دادیم، تحت عنوان اساتید تمدن‌ساز که ۱۳ هزار نفر از استادان در این طرح مشارکت کردند.
یک مقام آموزشی: خانم ها به فکر فرزند آوری باشند تا تحصیل+عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
یک مقام آموزشی: خانم ها به فکر فرزند آوری باشند تا تحصیل+عکس
به منظور ترویج ازدواج دانشجویی بیش از یک سالی است که ما سند ازدواج دانشجویان را آماده کردیم و تحویل مسئولان مربوطه داده‌ایم، درطراحی این سند از ۲۶ دستگاهی که می‌توانستند در ازدواج دانشجویان نقش موثر داشته باشند کمک گرفتیم. سند ازدواج دانشجویی در دولت قبل تصویب شد، اما رئیس‌جمهور ابلاغ نکرد، که پس از پیگیری‌های زیاد در هفته گذشته ابلاغ شد این طرح به ما اجازه می‌دهد که برای ازدواج و فرزندآوری دانشجویان تسهیلگری کنیم.
تفاهم‌نامه‌ای با بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای افزایش جمعیت و فرزندآوری دانشجویان به ثبت رسید که با این بودجه برای دانشجویان متاهل بسته‌های بلاعوض و وام‌هایی طراحی می‌شود که متقاضیان می‌توانند از طریق ثبت نام در سایت مربوطه از این طرح‌ها استفاده کنند. اطلاع‌رسانی این طرح از هفته‌های آینده آغاز خواهد شد.
همچنین در نظر داریم مراکزی برای مشاور و گفتمان‌های دانشجویانی که در مرحله آشنایی به جهت ازدواج هستند و یا ازدواج کرده‌اند را فراهم کنیم تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
چندین سال است که در نهادهای رهبری دانشجویی یکی از ماموریت‌های اصلی ما معرفی دانشجویان در شان و متناسب به یکدیگر است. ما برای ازدواج دانشجویان واسطه گری انجام می‌دهیم و به تازگی برای گسترش این کار پلتفرم اضافه شده است که دایره معرفی‌ها را گسترش می‌دهد. این سامانه صرفاً مجازی نیست و افراد می‌توانند خودشان را ثبت نام کنند، سپس مشاوران از آنها تست‌هایی می‌گیرند و بر اساس ترکیب اطلاعات نفرات به یکدیگر معرفی می‌شوند.
در زمان‌هایی نه چندان دور مردم یکدیگر را بیشتر ملاقات می‌کردند و به دیگر شناخته بیشتری داشتند اما در حال حاضر که تعاملات عموم مردم کمتر شده سعی کردیم با این سامانه تحت عنوان سامانه (هم‌رسان) راه‌های ازدواج کم آسیب را پیدا کنیم و خلأهای موجود را از بین ببریم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала