واشنگتن به تشکیلات خودگردان برای عضویت کامل در سازمان ملل هشدار داد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واشنگتن به تشکیلات خودگردان برای عضویت کامل در سازمان ملل هشدار داد
واشنگتن به تشکیلات خودگردان برای عضویت کامل در سازمان ملل هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2022
اشتراک
دولت آمریکا از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا درخواست پذیرش فلسطین به عنوان یک کشور و عضو کامل سازمان ملل را مطرح نکند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، پس از اینکه ریاض منصور سفیر فلسطین در سازمان ملل، در روزهای گذشته مذاکرات با شورای امنیت در نیویورک در خصوص بررسی طرح پذیرش فلسطین به عنوان یک کشور و عضو کامل سازمان ملل را آغاز کرد، سایت عبری زبان "واللا" به نقل از دو مسئول اعلام کرد، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تشکیلات خودگردان فلسطین را به عدم ارائه درخواستی به شورای امنیت برای پذیرش فلسطین به عنوان یک کشور و عضو کامل سازمان ملل ترغیب کرد و هشدار داد که در این صورت از حق وتو استفاده خواهد کرد.
بر اساس گزارش واللا، فلسطینیان با مسئولان برجسته دولت آمریکا این مسأله را مورد بررسی قرار دادند و اعلام کردند، چنین اقدامی هیچگونه پیشرفت سیاسی به دنبال نخواهد داشت و ایالات متحده در صورت به رأی گذاشتن این موضوع از حق وتو استفاده خواهد کرد.
فلسطین در سال ۲۰۱۲ میلادی توانست با به دست آوردن اکثریت آرای اعضای مجمع عمومی سازمان ملل، جایگاه خود را از "موجودیت مستقل" به "دولت ناظر غیرعضو" در سازمان ملل ارتقا دهد.
مجمع عمومی سازمان ملل با برگزاری نشستی با ۱۳۸ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۴۱ رای ممتنع عضویت فلسطین در سازمان ملل را به عنوان "دولت ناظر غیر عضو" در این سازمان پذیرفت. پذیرفته شدن فلسطین به عنوان "دولت ناظر غیرعضو ناظر" به فلسطینیان این امکان را داد که رژیم صهیونیستی را به دلیل سیاست شهرک‌سازی و نقض قطعنامه ۲۳۳۴ به دیوان لاهه بکشانند.
از زمان پذیرش فلسطین با این عنوان در سازمان ملل، تلاش‌های مقامات و رهبری فلسطین برای عضویت دائم در این سازمان متوقف نشده اما به نتیجه هم نرسیده است.
در همین راستا، یک مسئول برجسته در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به راهکار تشکیل دو کشوری پایبند است و تنها راه واقعی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز، مذاکرات مستقیم بین دو طرف است و بدون انجام مذاکرات با اسرائیل هیچ راه دیگری برای دولت فلسطین وجود ندارد.
هادی عمار مسئول پرونده اسرائیلی-فلسطینی در وزارت خارجه آمریکا، امروز سه‌شنبه به اسرائیل و فلسطین سفر می‌کند و قرار است با مسئولان برجسته اسرائیلی و همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала