بازگشایی مرزهای ایران و عراق و اعزام زائران

© Photo / IRNAبازگشایی مرزهای ایران و عراق و اعزام زائران
بازگشایی مرزهای ایران و عراق و اعزام زائران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2022
اشتراک
مرزهای خسروی، مهران و شلمچه از ساعاتی پیش بین ایران و عراق بازگشایی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، پس از بازگشت آرامش به عراق، از یک ساعت پیش ‌مرزهای خسروی، مهران و شلمچه ‌بازگشایی شد و ‌‌زائران‌ ‌می‌توانند هم‌اکنون با مراجعه به این مرزها ‌به کشور عراق جهت سفر به عتبات عالیات اقدام کنند.
مجید میراحمدی‌ معاون امنیتی و نظامی وزارت کشور با اشاره به بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی از سوی کشور عراق بیان داشت: ‌همان طور که پیش‌بینی می‌شد امنیت و آرامش در عراق حاکم شده و خبر‌های واصله از عراق بر این مبناست که به سرعت اوضاع به سمت عادی شدن سیر می‌کند و دولت عراق مرز‌های هوایی و زمینی را بازگشایی کرده ‌است.
استاندار کرمانشاه در خصوص مرز خسروی گفت: از یک ساعت قبل و پس از بازگشت آرامش به کشور عراق، مرزهای زمینی ایران و عراق بازگشایی شد تا زائران اربعین بتوانند از مرزها عبور کنند.
طبق اعلام بهمن امیری مقدم ‌شرایط برای بازگشت زائران از مرز رسمی خسروی فراهم است و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای ورود زائران ایرانی و همچنین عراقی‌ها از مرز خسروی به داخل کشورمان وجود ندارد.
حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در خصوص مرز مهران گفت: ‌با توجه به تمهیدات صورت‌گرفته، جای هیچ نگرانی وجود ندارد و پیش‌بینی‌های لازم از قبل برای اسکان زائران عزیز انجام شده است.
وی با بیان اینکه از دقایقی پیش "‌مرز مهران بازگشایی ‌شد‌ه است"، خاطرنشان کرد: آمادگی برای تردد زائران را داریم و ‌‌زائران‌ ‌می‌توانند هم‌اکنون با مراجعه به مرز مهران‌ جهت سفر به عتبات عالیات اقدام کنند.
سردار گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا نیز بیان داشت: مرز شلمچه به روی زائران اربعین باز شده و ‌‌زائران‌ ‌می‌توانند با مراجعه به این مرز ‌به کشور عراق جهت سفر به عتبات عالیات اقدام کنند.
حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان نیز از بازگشایی مرز چذابه خبر داد و گفت: ‌با توجه به توافق‌های صورت گرفته و بازگشت آرامش به کشور عراق مرز چذابه به روی زائران باز شد و از ساعتی پیش ‌شرایط آرام ‌و زائران برای زیارت می‌توانند از مرز خروج کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала