افشای تصادفی اطلاعات محرمانه درباره نیروهای هسته ای بریتانیا

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniافشای تصادفی اطلاعات محرمانه درباره نیروهای هسته ای بریتانیا
افشای تصادفی اطلاعات محرمانه درباره نیروهای هسته ای بریتانیا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2022
اشتراک
نیروی دریایی بریتانیا متهم به افشای تصادفی اطلاعات محرمانه درباره نیروهای هسته ای شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایمز، نیروی دریایی بریتانیا از طریق اپلیکیشن Strava اطلاعات محرمانه پایگاه Faslane را فاش کرده است.
افسران نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا به طور ناخواسته داده های طبقه بندی شده هسته ای را از طریق یک اپلیکیشن تناسب اندام محبوب منتشر کردند.
به گفته این نشریه، افسران پایگاه دریایی "فاسلان" از برنامه Strava استفاده کردند که 95 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و امکان اشتراک گذاری عمومی داده های دویدن، دوچرخه سواری و شنا را فراهم می کند.
روزنامه‌نگاران با یادآوری اینکه نیروی بازدارنده هسته‌ای بریتانیا در پایگاه "فاسلان" مستقر است که توانایی حمل هسته‌ای را دارد، خاطرنشان کردند: "افسران پایگاه دریایی "فاسلان" احتمالاً به‌طور تصادفی نام، آدرس و زمان حضورشان در زیردریایی‌ها و موشک های بالستیک را از طریق اپلیکیشن تناسب اندام محبوب Strava فاش کردند.
ارتش انگلیس از هک شدن حساب‌های توییتر و یوتیوب خود خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
ارتش انگلیس از هک شدن حساب‌های توییتر و یوتیوب خود خبر داد
تایمز خاطرنشان می کند که این اولین بار نیست که اپلیکیشن تناسب اندام مذکور در حوادثی از این دست نقش دارد. به ویژه، در سال 2018، ناگهان مشخص شد که عملکردی که محبوب ترین مسیرهای دویدن را نشان می دهد، موقعیت پایگاه های نظامی ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه را نشان می دهد.
پیش از این، خبرنگاران بی بی سی متوجه شدند که گروهی از هکرها اسناد محرمانه نظامی ناتو را در اینترنت می فروشند. ادعا شده است که مطالب ارسال شده در این شبکه حاوی اطلاعاتی در مورد سلاح ها و مانورهای جدید نیروهای اتحاد آتلانتیک شمالی در کشورهای بالتیک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала