احتمال ترور مقتدی الصدر توسط آمریکایی ها و یا متحدینشان

© AP Photo / Karim Kadimاحتمال ترور مقتدی الصدر توسط آمریکایی ها و یا متحدینشان
احتمال ترور مقتدی الصدر توسط آمریکایی ها و یا متحدینشان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2022
اشتراک
سخنرانی شجاعانه اخیر آقای مقتدی الصدر آب پاکی را روی دست همه آنهایی که در حال سوء استفاده از عبای وی و خاندان صدر بودند ریخت عملا منجر به آن شد که پوشش نام صدر از بالاسر همه دشمنان ملت عراق برداشته شود و تظاهرکنندگان که چندین هفته است آرامش بغداد را به هم ریخته اند از مواضع خود در منطقه سبز بغداد عقب نشینی کنند.
اسپوتنیک - اگر شما طی چند هفته گذشته رسانه های عربی و عبری و غربی را رصد می کردید به وضوح می توانستید مشاهده کنید که این رسانه ها چه قدر از اینکه کار در بغداد به درگیری کشیده شده خوشحال می باشند و به قول معروف با دم خود گردو می شکنند و لحظه شماری می کنند تا جنگ شیعه-شیعه درون عراق راه بیافتد.
این رسانه ها با تمام قدرت تلاش داشتند مواضع خصمانه در میان مردم عراق را تقویت کنند و همه برنامه های خود را به درگیر کردن عراقی ها با هم اختصاص داده بودند.
علیرغم اینکه برخی از این رسانه ها مخصوصا عربی وابسته به کشورهایی بودند که در ظاهر با ایران رابطه خوبی دارند ولی اینها نتوانستند خصومت نهفته باطنی خود بر علیه ایرانی ها و شیعیان را پنهان کنند و به دنبال تقویت موضع آشوبگران در عراق بودند.
برخی نیز باور دارند اینها به دلیل وابستگی به خط آمریکایی در منطقه دستور خود را از آن طرف دریافت می کردند و همه این سیاست های رسانه ای هماهنگ شده بود تا هر طور شده جنگ شیعه-شیعه در عراق را راه بیاندازند.
به هرحال بر کسی پوشیده نیست که بقای آمریکا در عراق گروی ادامه بی ثباتی و نا امنی در این کشور می باشد و در صورتی که مردم عراق بتوانند ثبات و امنیت در کشور خود داشته باشند اولین خواسته شان خروج نیروهای خارجی مخصوصا آمریکایی از کشورشان خواهد بود.
مهلت یک ساعت مقتدی صدر به هوادارانش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2022
مهلت یک ساعت مقتدی صدر به هوادارانش
همچنین علیرغم اینکه اینها به ظاهر از جریان صدر حمایت می کردند و برخی ساده لوحان در این جریان را تشویق می کردند تا دست به کارهای خشونت وار بیشتر بزنند ولی نباید فراموش کنیم که آمریکایی ها کینه دیرینه ای از آقای صدر و جریان او دارند و به قول معروف می خواهند سر به تن وی نباشد چرا که جریان صدر جزو اولین جریان هایی بود که سلاح حمل کرد و به مقابله با حضور اشغالگران آمریکایی در عراق پرداخت.
حال جالب اینکه علیرغم همه رفتارها و اظهارات خصمانه برخی نفوذی ها در جریان صدر در عراق بر علیه ایران، ولی ایرانی ها نه فقط موضع خصمانه بر علیه وی نگرفتند بلکه همیشه تلاش کردند که از کانال تعامل با وی اختلافات راحل و فصل کنند.
آنچه عربها و عبری ها و غربی ها درک نکردند این است که علیرغم اختلافاتی که ممکن است آقای صدر با برخی از سیاستمداران شیعه داشته باشد اما همه اینها از بطن یک رحم هستند و شاید بهترین گواه برای این جریان بیانیه آیت الله حائری، که مرجع تقلید بسیاری از طرفداران سنتی خاندان صدر به حساب می آید، بود که در بیانیه خود تاکید کرد مرجع و رهبر اصلح از نظر وی آیت الله خامنه ای است، نظری که به شدت مخالف سیاست های عربی-عبری-غربی است.
به هر حال علیرغم همه اختلاف های موجود فیما بین رهبران جناح های سیاسی شیعه عراق اما هیچ کدام حاضر نیست شروع یک جنگ شیعه-شیعه را به نام خود ثبت کند.
پیام صدر: سلاح ها را زمین بگذارید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2022
پیام صدر: سلاح ها را زمین بگذارید
گو اینکه بسیاری تصور می کنند که جریان موسوم به جریان صدر متشکل اش شیعیان طرفدار خط و مشی عقیدتی خاندان صدر می باشند اما بسیاری از آنهایی که در جریان امور داخلی عراق هستند به خوبی می دانند که تعداد زیادی از عناصر نفوذی تلاش کردند با نفوذ در این جریان تحت پوشش عبای آقای صدر و خاندان او به اهداف شوم خود برسند از بعثی های سابق و یا نوین تا حتی اعضای گروه های تروریستی مانند داعش که پس از شکست مفتضحانه گروه خود توسط حشد الشعبی به دنبال انتقام از آن با نفاق خود را شیعه جا زدند تا در جریان صدر نفوذ کنند و از آن کانال و از پشت به حشد الشعبی و کلا عراق ضربه بزنند.
آنهایی که در جریان ساختار داخلی داعش هستند به خوبی می دانند که بعثی های عراق وقتی دیدند داعش در حال قدرت گرفتن است رفتند و عضو داعش شدند وحتی به سمت های فرماندهی رسیدند و پس از شکست داعش پخش شدند و شروع کردند به جناح های دیگر بپیوندند تا از چتر حمایتی آنها سوء استفاده کنند.
بماند برخی حتی شیعیان که عملا حقوق بگیر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می باشند و وابستگی آنها بیش از اینکه به مذهب تشیع و یا کشور عراق باشد به دلار هایی است که از سازمان ها و مجامع اطلاعاتی اینها دریافت می کنند.
البته به نظر نمی آید که آقای صدر هم در جریان حضور این افراد تحت پوشش مجموعه جریان صدر نبوده باشد اما وی می خواسته از حضور اینها برای بهره برداری سیاسی از آنها استفاده کند.
مقتدی صدر برای توقف خشونت و استفاده از سلاح در عراق دست به اعتصاب غذا زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2022
مقتدی صدر برای توقف خشونت و استفاده از سلاح در عراق دست به اعتصاب غذا زد
روز گذشته پس از بیانیه آیت الله حائری و اعلام انصراف مقتدی الصدر از همه فعالیت های سیاسی به نظر می رسد این نفوذی ها دست خود را برای محقق نمودن اهداف خود مبنی بر به آشوب کشیدن عراق باز دیدند و تلاش کردند با استفاده از سلاح و حمله به نیروهای مسلح عراق و همچنین حشدالشعبی آنها را به واکنش وادارند و یک جنگ داخلی در عراق شروع کنند.
اگر رسانه های عربی عبری وغربی را رصد کرده باشید مشاهده می کنید در همان چند ساعت درگیری ها آنها شدیدا به سمت موضع گیری و تشویق این درگیری ها روی آورده بودند و حتی خبرنگاران آنها موضع بی طرفانه را کنار گذاشته بودند و شروع به موضع گیری کردند و تصور می کردند دیگر کار تمام است و هدف آنها برای به آشوب کشیدن عراق محقق شده.
موضع گیری سریع آقای صدر موجب آن شد که هرگونه چتر حمایتی سیاسی از بالاسر آشوبگران برداشته شود و فرصت 60 دقیقه ای که ایشان به اعتراض کنندگان داد در واقع مهلتی بود که پس از آن دست نیروهای امنیتی برای برخورد با عناصر نفوذی را باز می کرد.
آیت الله حائری هم قبل تر چتر حمایتی شرعی را از بالاسر آنها برداشته بود و به یکباره نفوذی های حقوق بگیر عربها (بنویسید عربها بخوانید عبری ها و غربی ها) خود را تنها یافتند و مجبور شدند سریع در لابلای تظاهر کنندگان عقب نشینی کنند.
نماینده سازمان ملل با مقتدی صدر درباره بحران سیاسی عراق رایزنی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2022
نماینده سازمان ملل با مقتدی صدر درباره بحران سیاسی عراق رایزنی کرد
سخنرانی بسیار مهم اخیر آقای صدر مخصوصا موضع گیری وی درباره حشدالشعبی و نیروهای مسلح عراق عملا نشان داد که وی متوجه شده چنین جریانی می تواند حتی مشروعیت خواسته های او را نیز زیر سوال ببرد، تا همان چند صباح قبل آقای صدر متقاضی جمع کردن سلاح در دست دولت بود و حالا افرادی که مدعی طرفداری از وی بودند سلاح حمل کرده و به مراکز دولتی حمله ور شده بودند.
فراموش نکنید که علیرغم همه تلاش های غربی ها و عربی ها برای عادی سازی روابط اسرائیل و اعراب طرفداران جریان صدر همه و بدون استثنا به قانون پارلمان عراق مبنی بر مجرمیت هرگونه رابطه با اسرائیل رای دادند.
جالب اینکه بلافاصله پس از اینکه آقای صدر بیانیه خود را قرائت کرد و پس از اینکه طرفداران وی از دور و بر مراکز حکومتی عقب نشینی کردند و خوب طبیعتا نفوذی ها هم مجبور شدند عقب نشینی کنند رسانه های عربی-عبری-غربی شروع کردند از آقای صدر انتقاد کردن و وی را ترور رسانه ای کردن.
می توان گفت یک بار دیگر سنگ جریان عربی-عبری-غربی به هدف نخورده و اینبار آنها شاید از روی غیض خود هم که شده دست به ترور آقای صدر بزنند حال فعلا ترور رسانه ای وی را شروع کرده اند و حتی شاید از غیض شان پا فراتر بگذارند و به سمت ترور فیزیکی وی نیز روی بیاورند، همانگونه که شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را به دلیل اینکه قدرت ایجاد ثبات و امنیت در عراق را داشتند ترور کردند تا عراق را به آشوب بکشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала