چرا سرعت اینترنت در ایران کاهش یافته است؟

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر شبکه اینترنت
 شبکه اینترنت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2022
اشتراک
وزیر ارتباطات ایران: در ارتباط با کاهش سرعت اینترنت نگاه و راهبرد دولت سیزدهم در این است که یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن را برای مردم فراهم کند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که این اتفاق رخ دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات ایران اظهار داشت در ارتباط با کاهش سرعت اینترنت نگاه و راهبرد دولت سیزدهم در این است که یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن را برای مردم فراهم کند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که این اتفاق رخ دهد.
وی با اشاره به اینکه حدود 400 روستای جدید به این شبکه متصل می‌شوند، افزود: "امروز در منطقه ویژه پیام افتتاح چند خط تولید جدید و شرکت‌های مخابراتی و اطلاعاتی جدید را داریم که فعلا به صورت منتاژ در حال کار کردن هستند اما امیدواریم در مراحل بعدی و با حمایت‌های لازم طرح‌ها به تولید ملی برسد.
ما ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید تجهیزات فناوری اطلاعات ‌داریم که اگر خوب پیش برود ظرفیت صادرات هم وجود دارد. تعداد زیادی از شرکت‌های کشور در حال حاضر صادرات به خارج ‌را دارند.
 اینترنت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
اختصاص اینترنت رایگان به سه دهک پایین جامعه در ایران
منطقه ویژه اقتصادی پیام با توجه به ظرفیت ویژه‌ای که دارد می‌تواند به قطب اقتصاد دیجیتال ‌تبدیل و نیاز کشور را برطرف کند و زیرساخت‌های لازم را برای حل مسئله اشتغال ‌فراهم سازد. در ارتباط با کاهش سرعت اینترنت نگاه و راهبرد دولت سیزدهم در این است که یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن را برای مردم فراهم کند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که این اتفاق رخ دهد.
‌بحث فیبر نوری منازل و کسب و کارها باید تامین شود تا سرعت آن چند صد برابر شود. وقتی تا خانه مردم فیبرنوری کشیده شود، مشترکان می‌توانند از طریق وای‌فای به تلفن همراه خود متصل و از سرعت بالای اینترنت لذت ببرند. با این کار شبکه تلفن همراه هم ارتقا پیدا می‌کند. در تلاشیم تا پایان دولت سیزدهم 80 درصد خانوارهای ایرانی به فیبر نوری دسترسی داشته باشند.
ارائه مسیریاب‌های رایگان در قالب پلتفرم‌هایی که مردم از طریق آن موقعیتی که در آن قرار دارند را مشاهده کنند و بتوانند از طریق آن مسیرهایی که می‌خواهند را پیدا کنند، بخش دیگری از این خدمات است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала