مجارستان: مانند دیپلمات ها رفتار کنید نه نایب السلطنه ها

© AFP 2023 / Attila Kisbenedekپیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان
پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه مجارستان در دیدار با دیپلمات‌ های مجارستانی گفت: ما نایب السلطنه به کشورهای دیگر نمی‌فرستیم، بلکه سفرا را می‌ فرستیم و سفرا را می‌پذیریم.
به گزارش اسپوتنیک، این کشور اروپای مرکزی در میان همسایگان خود در امتناع از اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو به تنهایی ایستاده است و درخواست‌های بروکسل برای قطع سریع وابستگی به منابع انرژی روسیه را رد کرده است. بوداپست همچنین دسترسی به قلمرو خود برای تحویل تسلیحات غربی به اوکراین را رد کرد و گفت که بحران امنیتی تنها از طریق گفتگو قابل حل است.
پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان، تاکید کرده است که مجارستان به طور مستقل تعیین خواهد کرد که چه سیاست هایی را دنبال خواهد کرد و سفرای خارجی باید به جای سخنرانی در بوداپست، وظایف خود را انجام دهند و اگر نماینده کشور دیگری تصمیم بگیرد که می تواند زندگی متفاوت یا بهتری را به ما بیاموزد، در آینده تحمل نخواهیم کرد. خیلی ممنون، اما ما این را نمی خواهیم. ما می توانیم خودمان تعیین کنیم که چگونه باید در مجارستان زندگی کنیم. رای دهندگان مجارستان به طور منظم در مورد این موضوع در انتخابات تصمیم می گیرند.
سیارتو به دیپلمات های خارجی مستقر در بوداپست هشدار داد که هر سفیری که خود را به جای یک دیپلمات نایب السلطنه می بیند، "مشکلاتی خواهد داشت"، زیرا مجارستان در برابر هیچ "سازش بد" سر تعظیم فرود نخواهد آورد.
وزیر امور خارجه مجارستان گفت: مجارستان سیاست خارجی خود را بر اساس احترام متقابل بنا کرده است و به این کار ادامه خواهد داد. این بدان معناست که ما به عنوان نمایندگان یک دولت ملی با سابقه هزار ساله و اعتماد به نفس مربوطه رفتار کرده‌ایم و به شرکای خود احترام می‌گذاریم و در مقابل نیز انتظار همین احترام را داریم.
مجارستان اوایل ماه جاری سفیر استونی در بوداپست را به دلیل آنچه که وزارت خارجه مجارستان اظهارات "غیرقابل قبول" از سوی سیاستمداران در تالین توصیف کرد، احضار کرد که از مجارستان به دلیل سیاست خارجی این کشور در قبال اوکراین و روسیه انتقاد کرده‌اند.
بوداپست بیش از یک دهه است که استقلال سیاست داخلی و خارجی خود را نشان داده است و دولت ویکتور اوربان نخست وزیر، با بروکسل بر سر طیف وسیعی از مسائل از مهاجرت گرفته تا اقدام برای اخراج دانشگاهی با بودجه جورج سوروس از دانشگاه درگیر شد.
پس از تشدید بحران اوکراین در ماه فوریه، مجارستان در امضای مجموعه تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه تردید داشت، اجازه نداد کاروان‌های تجهیزات نظامی ناتو از این کشور برای انتقال سلاح به کی‌یف استفاده کنند و به خرید نفت و گاز روسیه ادامه داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала