رسانه ها: اتحادیه اروپا برای اوکراین تک تیرانداز و مین یاب آموزش می دهد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه ها: اتحادیه اروپا برای اوکراین تک تیرانداز و مین یاب آموزش می دهد
رسانه ها: اتحادیه اروپا برای اوکراین تک تیرانداز و مین یاب آموزش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2022
اشتراک
بلومبرگ اعلام کرد: اتحادیه اروپا قصد دارد برای ارتش اوکراین به آموزش تک تیراندازان، مین یاب ها و افسران بپردازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، اتحادیه اروپا در نظر دارد به عنوان بخشی از یک ماموریت آموزشی اروپایی آینده، به اوکراین پیشنهاد دهد تا تک تیراندازان، مین یابان و همچنین افسران ارتش اوکراین را آموزش دهد.
در سرویس خارجی همچنین گزارش شده است که ارتش اوکراین پیشتر با چنین درخواستی از اتحادیه اروپا داشته است.
در این سند آمده است: پس از توافق با نیروهای مسلح اوکراین و رایزنی با شرکا از جمله ایالات متحده و بریتانیا، یک یا چند مورد از این وظایف می‌تواند توسط این مأموریت آموزشی پشتیبانی شود. حتی قبل از شروع عملیات ویژه روسیه، اتحادیه اروپا امکان ایجاد یک ماموریت آموزشی برای ارتش اوکراین را مورد بحث قرار داد.
هفته گذشته، جوزپ بورل رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، به خبرنگاران گفت که چنین مأموریتی می تواند در قلمرو یکی از کشورهای اتحادیه اروپا در همسایگی اوکراین مستقر شود و نه در خاک خود اوکراین، همانطور که قبلاً برنامه ریزی شده بود.
اتحادیه اروپا از فوریه سال گذشته ۲.۵ میلیارد یورو از یک صندوق ویژه برای کمک به ارتش اوکراین از جمله برای تامین تسلیحات اختصاص داده است.
همانطور که بورل یادآوری کرد، برخی از کشورهای اروپایی در حال حاضر به ارتش اوکراین آموزش می دهند، به ویژه برای عملیات تجهیزاتی که به ارتش اوکراین ارائه می شود.
وی تصریح کرد که نظامیان اوکراینی در لهستان، جمهوری چک، بریتانیای کبیر و فرانسه آموزش می بینند.
وزرای دفاع اتحادیه اروپا قرار است روز سه شنبه در نشستی غیررسمی در پراگ درباره این موضوع بحث کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала