شمار قربانیان سیل پاکستان از هزار نفر گذشت

© Sputnik / Константин Михальчевский /  مراجعه به بانک تصاویر شمار قربانیان سیل پاکستان از هزار نفر گذشت
شمار قربانیان سیل پاکستان از هزار نفر گذشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
اشتراک
مقامات محلی می گویند بیش از ۳۳ میلیون نفر تحت تأثیر "بدترین فاجعه انسانی در این دهه" قرار گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات محلی روز یکشنبه گفتند که سیل هایی که در ماه های اخیر در سراسر پاکستان ویران کرده است، بیش از ۱۰۰۰ نفر را کشته و تعداد زیادی را مجروح و آواره کرده است.
بر اساس گزارش اداره ملی مدیریت بلایای پاکستان، باران‌ های موسمی و سیل‌ های مرگبار از ژوئن تاکنون حداقل ۱۰۳۳ کشته بر جای گذاشته و کمتر از ۱۴۵۶ مجروح شده‌اند. علاوه بر این، آژانس اعلام کرد که تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹ نفر کشته شده اند.
روز پنجشنبه، شری رحمان وزیر تغییر اقلیم کشور، فاش کرد که حداقل ۳۳ میلیون نفر تحت تاثیر این فاجعه قرار گرفته اند و سیل را "بی سابقه" و "بدترین فاجعه انسانی در این دهه" خواند.
او گفت: پاکستان هشتمین دوره باران های موسمی خود را پشت سر می گذارد، در حالی که به طور معمول این کشور تنها سه تا چهار دوره باران دارد. درصد سیلاب های فوق العاده تکان دهنده است.
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، ضمن اعلام وضعیت اضطراری ملی، درخواست کمک بین المللی برای واکنش به این فاجعه را کرده است.
به گفته عاصم افتخار سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، در پاسخ به درخواست او، سازمان ملل متحد از جامعه جهانی درخواست خواهد کرد تا ۱۶۰ میلیون دلار برای کمک به مردم سیل زده جمع آوری کند. سیل در پاکستان غیرمعمول نیست، اما این فصل موسمی بی‌سابقه بود و هر چهار استان این کشور را تخریب کرد.
به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA)، تا روز پنجشنبه، ۱۸۴۰۰۰ نفر آواره شده و مجبور به جستجوی سرپناه در کمپ های امدادی شده اند. در مجموع، نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ خانه ویران شده است، بسیاری از جاده ها غیرقابل تردد هستند و مردم محلی تحت تاثیر خاموشی قرار گرفته اند. در همین حال، هر گونه تلاش برای بازسازی آینده برای پاکستانی که پول نقد دارد آسان نخواهد بود. اسلام آباد باید هزینه های خود را کاهش دهد تا صندوق بین المللی پول بسته کمک مالی را که ممکن است نقش مهمی در خنثی کردن فروپاشی اقتصادی ایفا کند، تصویب کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала