رونمایی از چهار دستاورد دفاعی جدیدِ وزارت دفاع

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رونمایی از چهار دستاورد دفاعی جدیدِ وزارت دفاع
رونمایی از چهار دستاورد دفاعی جدیدِ وزارت دفاع - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
اشتراک
وزارت دفاع چهار دستاورد جدید خود را در نمایشگاه هفته صنعت دفاعی رونمایی کرد، چهار دستاوردی که هر کدام بیانگر قرار گرفتن صنعت دفاعی ایران در لبه فناوری جهانی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مناسبت هفته صنعت دفاعی که از ۳۱ مرداد آغاز شده است، نمایشگاهی از دستاورد‌های دفاعی کشور را در تهران برپا کرده که این نمایشگاه در روز ۳۱ مرداد و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
در این نمایشگاه که دستاورد‌های حوزه‌ های مختلف دفاعی به نمایش در آمده است، برخی تجهیزات برای نخستین بار رونمایی شده است.
پهپاد نقطه‌ زن ابابیل کروز دیگر دستاوردی است که در این نمایشگاه برای نخستین‌ بار به نمایش در آمده است؛ این پهپاد تاکتیکی که قابلیت برخواست از پلتفرم‌ های مختلف را دارد مجز به سیکر (جستجوگر) اپتیکی و سرجنگی با قابلیت شناسایی اهداف، ارسال تصاویر زنده از هدف و قفل اپتیکی بر روی هدف و انهدام دقیق آن است.
سامانه پدافند هوایی ارتفاع کوتاه شهید حاج قاسم: این سامانه سلاح پدافند هوایی که برای دفاع نقطه‌ای دریایی در نظر گرفته شده است، به صورت ترکیبی با استفاده از موشک آذرخش و مسلسل ۶ لول (گاتلینگ) با نواخت تیر بالا قادر به مقابله با اهداف ارتفاع پست است.
موشک‌ های این سامانه (آذرخش) مجهز به جستجوگر‌های حرارتی هستند که به صورت حرارتی هدف را دنبال می‌کنند، همچنین در این سامانه جستجوی اهداف به صورت راداری و ردگیری نیز به صورت الکترواپتیک انجام می‌شود که به تاب‌ آوری بیشتر این سامانه در برابر جنگ الکترونیک کمک می‌کند. این سامانه برای نصب بر روی ناو‌ها توسعه یافته است.
سامانه سلاح لیزری ظهیر دیگر سامانه رونمایی شده در نمایشگاه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مناسبت هفته صنعت دفاعی است؛ این سامانه که مجهز به ردیاب تصویری جهت اخلال در عملکرد سنسور‌های تصویری منصوب بر روی اهداف پرنده مانند پهپاد، موشک کروز و ریزپرنده است، با استفاده از لیزر پرتوان قادر به مقابله با هداف هوایی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала