رسانه ها: اتحادیه اروپا از تعلیق تسهیل روادید با روسیه حمایت می کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه ها: اتحادیه اروپا از تعلیق تسهیل روادید با روسیه حمایت می کند
رسانه ها: اتحادیه اروپا از تعلیق تسهیل روادید با روسیه حمایت می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
اشتراک
فایننشال تایمز اعلام کرد: اتحادیه اروپا قصد دارد از تعلیق تسهیل روادید با روسیه حمایت کند.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز به نقل از منابع، نوشت: وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست غیررسمی هفته آینده در پراگ از تعلیق توافقنامه تسهیل روادید با روسیه حمایت خواهند کرد.
بنابراین اتحادیه اروپا قصد دارد پس از درخواست برخی کشورها مبنی بر ممنوعیت کامل صدور ویزا، تعداد ویزاهای صادر شده برای روس ها را کاهش دهد. اتحادیه اروپا همچنین می گوید ممکن است تا پایان سال اقدامات شدیدتری را اعمال کند. نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در روزهای ۳۰ تا ۳۱ آگوست برگزار خواهد شد.
در برخی از کشورهای اروپایی، پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، تماس هایی مبنی بر جلوگیری از ورود شهروندان روسیه به کشورهای "شنگن" شنیده شد. این ایده توسط استونی پشتیبانی می شود و دولت فنلاند کاهش درخواست های پذیرفته شده برای ویزا از روس ها - تا ۵۰۰ در روز را اعلام کرد.
علاوه بر این، پارلمان لتونی بیانیه ای را تصویب کرد که در آن از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا صدور ویزا برای شهروندان روسیه و بلاروس را متوقف کنند. در همان زمان، کمیسیون اروپا یادآور شد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌ توانند به تنهایی صدور ویزا را محدود کنند، اما دسته‌ هایی از افرادی وجود دارند که باید برای آنها ویزا صادر شود - به عنوان مثال، در موارد بشردوستانه، برای اعضای خانواده در اتحادیه اروپا و همچنین برای روزنامه نگاران یا مخالفان.
اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفت که او "به سختی" تصور می کند که ممنوعیت کامل ویزا برای روس ها وجود داشته باشد.
جوزپ بورل رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، نیز گفت که از این ایده حمایت نمی کند. دمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، خاطرنشان کرد که کشورهای اروپایی غیردوستانه با روسیه تحریم هایی را تا حد ناخودآگاه اعمال می کنند، کرملین امیدوار است که با گذشت زمان "عقل سلیم به نحوی خود را نشان دهد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала