توبیخ رئیس موساد پس از اظهاراتش درباره ایران

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر دستاورد جدید اسرائیل در زمینه صادرات تسلیحات
دستاورد جدید اسرائیل در زمینه صادرات تسلیحات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
اشتراک
رسانه‌های اسرائیلی خبر از توبیخ دیوید بارنیا، رئیس سازمان موساد به خاطر اظهاراتش درباره ایران دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری یدیعوت آحارونوت، یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل در گفتگو با دیوید بارنیا، رئیس سازمان موساد، او را به دلیل اظهارات اخیرش در جلسه توجیهی روز پنج‌شنبه که مغایر با سیاست‌های تعیین‌شده درخصوص توافق هسته‌ای ایران بود، توبیخ کرد.
بارنیا از الزامات و دستورات تعیین شده تل آویو در مورد توافق هسته‌ای ایران فراتر رفته و در اظهارات اخیرش حملات تندی به دولت آمریکا داشته است. لاپید در این گفتگو از بارنیا خواسته است مانند سایر مقامات اسرائیلی که نظر خود را در مورد توافق هسته‌ای ایران اعلام می‌کنند، تابع خط مشی و سیاست‌های تل آویو باشد.
در همین حال، موساد سعی داشته در واکنش به توبیخ بارنیا از اتهامات او بکاهد. بارنیا اخیرا با انتقاد از توافق احتمالی با تهران، مدعی شد این توافق بدی است که ایران را به ساخت بمب هسته‌ای هدایت می‌کند.
رئیس موساد همچنین مدعی شد: "این توافق جدید مبتنی بر دروغ است و بدتر از توافق پیشین است که در سال 2015 به امضا رسید و موساد به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را نمی‌دهد".
مقامات ایران بار‌ها تأکید کرده اند که تاکنون همکاری‌های لازم را با آژانس برای شفاف‌سازی در خصوص برنامه هسته‌ای داشته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала