تایپه: چین کشتی ها و جنگنده هایش را در نزدیکی تایوان مستقر می کند

© Photo / IRNAتایپه: چین کشتی ها و جنگنده هایش را در نزدیکی تایوان مستقر می کند
تایپه: چین کشتی ها و جنگنده هایش را در نزدیکی تایوان مستقر می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
اشتراک
این اقدام ساعاتی پس از آن صورت می گیرد که کشتی های جنگی آمریکا از کنار جزیره خودگردان تایوان عبور کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع جزیره خودگردان تایوان، روز یکشنبه اعلام کرد که گروه قابل توجهی از کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی چینی در اطراف تایوان در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه شناسایی شده‌اند.
به گفته این وزارتخانه، هشت کشتی نیروی دریایی چین و ۲۳ هواپیما در مجاورت تایوان شناسایی شده است. ده هواپیما، "در قسمت شرقی خط میانی تنگه تایوان به پرواز درآمدند"، که در عمل به عنوان یک مانع غیررسمی بین سرزمین اصلی چین و جزیره عمل می‌کند.
ارتش تایوان افزود: گشت هوایی رزمی محلی دستورالعمل های مربوطه داده شده است و فعالیت های پکن از نزدیک تحت نظر است. استقرار ظاهری چین یک روز پس از ارسال دو کشتی جنگی ایالات متحده به تنگه تایوان انجام می شود، در آنچه نیروی دریایی آن را یک ماموریت ترانزیتی "روتین" می نامد و هدف آن "نشان دادن تعهد ایالات متحده به یک هند و اقیانوس آرام آزاد و باز است".
پکن با قرار دادن ارتش خود در حالت آماده باش بالا و اعلام آمادگی خود برای "پایان دادن به موقع هرگونه تحریک آمیز" پاسخ داد. پیش از این، چین نیز آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و آن را "نابودکننده صلح و ثبات در تنگه تایوان" نامید.
تنش ها در منطقه از زمان سفر جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه در اوایل ماه آگوست، که روابط واشنگتن و پکن را دچار مشکل کرد و باعث موجی از فعالیت های نظامی چین در این منطقه شد، بالا گرفته است.
در آن زمان، وزارت دفاع چین اعلام کرد که تمرین‌هایی را برای شبیه‌سازی "محاصره" جزیره و همچنین حملات آبی خاکی و حمله به اهداف زمینی انجام داده است.
پکن این جزیره خودگردان را قلمرو خود می داند و بازدید مقامات بلندپایه ایالات متحده را حمله به حاکمیت خود و نقض اصل "چین واحد" می داند. تنگه تایوان که این جزیره خودگردان را از سرزمین اصلی چین جدا می کند، از سال ۱۹۴۹، زمانی که ملی گرایان چینی پس از شکست در جنگ داخلی به کمونیست ها به جزیره گریختند، منبع تنش نظامی بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала