کارشناسان آمریکا و انگلیس به زاپروژیا نمی‌روند

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه اتمی زاپروژیا
نیروگاه اتمی زاپروژیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2022
اشتراک
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گروهی را برای بازدید از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا تشکیل داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "نیویورک تایمز"، آژانس بین المللی انرژی اتمی گروهی از کارشناسان را برای بازدید از نیروگاه هسته ای زاپروژیه بزرگترین نیروگاه اتمی در اروپا تشکیل داده است.
در فهرست آژانس که روزنامه نامبرده با آن آشنا شد، 14 نفر عمدتا از کشورهای بی طرف شامل شده‌اند. در میان اعضای این هیئت رافائل ماریانو گروسی آرژانتینی، رئیس سازمان، نیز هست و هیچ نماینده ای از ایالات متحده و بریتانیا در این مأموریت وجود ندارد. این بازدید برای هفته آینده برنامه ریزی شده است.
نیروگاه زاپروژیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله نیروهای اوکراین به نیروگاه زاپروژیا
مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد، اما تایید کرد که "مشاوره‌های فعال" درباره اعزام این گروه کارشناسی در جریان است. این هفته، رئیس آژانس گزارش داد که این هیئت در روزهای آینده به نیروگاه زاپروژیا خواهند رفت.
شایان ذکر است که نیروگاه اتمی زاپروژیا، در ساحل چپ دنیپر در نزدیکی "انرگودار" قرار دارد. این نیروگاه از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا است که از ماه مارس تحت حفاظت ارتش روسیه قرار دارد. همانطور که در وزارت خارجه روسیه تاکید شده است، این امر برای جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو ضروری است. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران "انرگودار"، روستاهای اطراف و محوطه نیروگاه زاپروژیا در مجاورت شهر ادامه می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала