هفت نفر کشته در ناآرامی‌های پایتخت لیبی

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر لیبی
 لیبی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2022
اشتراک
در نتیجه درگیری در طرابلس بین تشکل های سیاسی مدعی قدرت در لیبی، هفت نفر کشته و 30 نفر زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی "العربیه"، در نتیجه درگیری در طرابلس بین تشکل های سیاسی مدعی قدرت در لیبی، هفت نفر کشته و 30 نفر زخمی شدند. درگیری بین واحدهای وفادار به عبدالحمید دبیبه، رئیس دولت وحدت ملی لیبی و حامیان فتحی بشاگی، نخست وزیر لیبی، منتخب پارلمان، در 26 اوت در طرابلس آغاز شد.
گروه های حامی بشاگی اکنون از سه طرف به طرابلس نزدیک می شوند. گزارش شده است که آنها محوطه فرودگاه بین المللی طرابلس را اشغال کرده اند.
شایان ذکر است که از اواسط فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی، به‌دنبال بالا گرفتن اعتراضات و راهپیمایی‌های خیابانی مخالفان و سپس شورش سراسری علیه حکومت لیبی و رهبر آن، معمر قذافی آغاز شد. ادامه این خشونت‌ها همراه بود با درگیری‌ها و سرکوب‌های شدید که در نهایت در اکتبر ۲۰۱۱ میلادی با سرنگونی حکومت معمر قذافی به پایان رسید.
دو کشتی با محصولات اودسا مجوز خروج ​​به لیبی را دریافت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2022
دو کشتی با محصولات اودسا مجوز خروج ​​به لیبی را دریافت کردند
نیروهای مخالف حکومت، در شهر بنغازی اقدام به تشکیل دولت موقت کردند. مخالفان معمر قذافی از مناطق شرق لیبی حرکت خود را آغاز کرده و به تدریج مناطق مرکزی و غربی لیبی را نیز تحت کنترل خود گرفتند. در ۲۰ اوت ۲۰۱۱ میلادی عملاً مخالفان قذافی توانستند تقریباً همه شهرهای لیبی به استثنای طرابلس و سرت را در دست خود بگیرند. در ۲۲ اوت ۲۰۱۱مخالفان معمر قذافی به طرابلس نیز نفوذ کردند. در ۲۰اکتبر ۲۰۱۱ میلادی، شهر سرت آخرین پایگاه معمر قذافی سقوط کرد و معمر قذافی کشته شد. دولت انتقالی، پایان جنگ را اعلام کرد
ژانویه ۲۰۲۰ برلین میزبان کنفرانسی به منظور بررسی تحولات لیبی بود، این کنفرانس با شرکت پشتیبانان اصلی هر دو جناح درگیر در لیبی برگزار شد، به گفته آنگلا مرکل توافق شد تا آتش‌بس دائمی برقرار شده و حل و فصل اختلافات به صورت سیاسی ادامه پیدا کند و کمیته‌ای متشکل از ۵ نفر از نظامیان هر طرف این درگیری بر آتش‌بس نظارت داشته‌باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала