گزارش و تحلیل

مگر چون فرزند رهبری هستند، حق زندگی ندارند؟

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر مگر چون فرزند رهبری هستند، حق زندگی ندارند؟
مگر چون فرزند رهبری هستند، حق زندگی ندارند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2022
اشتراک
اخیرا رسانه های مخالف جمهوری اسلامی ایران یک هیاهوی وسیع به دلیل اینکه قرار شده آیت الله مجتبی خامنه ای درس های خارج خود را در حوزه شروع کند راه انداخته اند.
خبرهای مغرضانه اینها به گونه ای است که انگار چون آقا مجتبی فرزند رهبر انقلاب می باشد حق ندارد برای خود کار و یا زندگی خاصی داشته باشد یا اینکه در زمینه های علمی وتحصیلی پیشرفت کند.
تا به یاد دارم بخش بزرگی از علمای بزرگ عموما افرادی بودند و هستند که به صورت آبا و اجدادی در حوزه تحصیل می کردند و آیت الله علی خامنه ای هم خود فرزند یک عالم دین بودند و چه از طرف پدری و چه از طرف مادری به علمای معروفی متصل می باشند و بدیهی است که فرزندان ایشان هم خط و مشی آبا و اجدادی خود را پیش بگیرند و در حوزه تحصیل و رشد کنند و به مدارج عالیه برسند.
حتی در بسیاری از موارد توقع از فرزندان علمای بزرگ این است که آنها راه پدران را ادامه دهند.
یعنی بر عکس این ماجرا مورد تعجب است و نه اینکه سید مجتبی در حوزه تحصیل کرده و به مدارج عالیه رسیده و حالا کلاس درس خارج خود را شروع کرده.
خوب آیت الله مجتبی خامنه ای هم از همان ابتدای جوانی در حوزه تحصیل کردند وبه صورت طبیعی درجات علمی را طی کردند و به مراتب عالی در حوزه رسیده اند و برعکس بسیاری از شخصیت های سیاسی چه درخارج چه در داخل کشور پدر ایشان هیچ پست و مسئولیت رسمی حکومتی برای فرزندان خود در نظر نگرد در حالی که یک اشاره از ایشان کافی بود که فرزندانش در بالاترین پست ها قرار بگیرند.
علیرغم اینکه آقا مجتبی هم خود در جبهه به عنوان رزمنده حضور مستقیم داشتند هم اینکه فرزند رهبری هستند اما حتی یک مورد از اینکه ایشان حتی برای تحصیل از امتیاز ویا مثلا سهمیه ای (که بسیاری در کنکور از آن استفاده می کنند) چه خود چه خانواده اش و چه حتی خواهر و برادرهایش استفاده کرده باشند وجود ندارد.
حالا هم ایشان در حال ارتزاق از طریق تدریس و تعلیم در حوزه می باشند.
سید حسن خمینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2020
آیا نوه خمینی رقیب احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ ایران خواهد شد؟
آیا وی گناه کرده که فرزند رهبر انقلاب است یا اینکه چون فرزند رهبر انقلاب هستند حق زندگی ندارند؟
مگر اگر کسی مثلا دکترا داشته باشد و بعد فرزند او بروند دانشگاه تحصیل کند و دکترا بگیرد گناه کرده؟
بحث جانشینی رهبری هم که همه در ایران به خوبی می دانند ساختار سیاسی ایران به گونه ای است که جانشین رهبری بر اساس انتخاب اصلح توسط مجلس خبرگان رهبری انجام می شود و عموما هم خبرگان افرادی می باشند که تحت تاثیر مسایل دنیوی قرار ندارند و بیشتر منافع نظام و حاکمیت برایشان مطرح است.
تا جایی که بنده اطلاع دارم که رهبری حی و حاضر و سالم و سلامت هستند و هیچ مشکلی ندارند تا فعلا کسی بخواهد برای جانشنی او فکر کند و بارها شده رسانه های مختلف اخبار کذب درباره ایشان منتشر کردند که بعدها معلوم شده کذب است.
همچنین باید توجه داشت که همین رسانه ها در برهه های مختلف اسامی زیادی را به عنوان کاندیدای جانشینی رهبری معرفی کرده اند که هیچ کدام از گمانه زنی های آنها صحیح از آب در نیامد.
البته همه انسان ها فانی هستند و ما مسلمانان باور داریم "ان الاعمار بید الله"، زندگی همه انسان ها دست خداوند متعال است و اگر زمانی برسد که رهبری دار فانی را وداع بگویند آن زمان است که بحث جانشینی ایشان مطرح خواهد شد و به نظر می آید اگر احیانا در آن زمان آیت الله مجتبی خامنه ای اصلح باشد آنوقت هیچ منطقی وجود ندارد که خبرگان به دلیل هیاهوی رسانه ای ایشان را انتخاب نکنند و اینکه ایشان فرزند مقام معظم رهبری هستند نباید یک مانع بر سر راه ایشان باشد، اگر هم اصلح نبودند قطعا ایشان را انتخاب نخواهند کرد و فرد دیگری را انتخاب خواهند کرد.
مهم این است که اصلح که باشد، مهم این نیست که دشمنان چه بگویند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала