آزمایش سامانه پدافندی "Siper" در ترکیه

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه
ترکیه   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2022
اشتراک
اولین تحویل سامانه دفاع هوایی دوربرد ترکیه برای سال 2023 برنامه ریزی شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری "آناتولی"، اولین تحویل سامانه دفاع هوایی دوربرد ترکیه برای سال 2023 برنامه ریزی شده است. سازمان صنایع دفاعی ترکیه از آزمایش موفقیت آمیز سامانه دفاع موشکی دور برد سیپر خبر داد.
سامانه پدافندی سیپر ترکیه در جدیدترین آزمایش خود توانست هدفی را در مسافت 100 کیلومتری هدف قرار دهد.
اسماعیل دمیر، رئیس صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد که این سامانه توانسته هدفی را در مسافتی 100 کیلومتری با دقتی بالا هدف قرار دهد. وی در پیامی توییتری نوشت که سامانه سیپر گام به گام به صعود (دستیابی به اهدافی دورتر) ادامه می‌دهد.
این مقام نظامی ترکیه افزود: "سیپر توانست هدفی را با دقتی عالی در مسافت 100 کیلومتری هدف قرار داده و بدین ترتیب یک مرحله موفقیت آمیز جدید را تکمیل کرد".
گنبد آهنین غزه فلسطین اسرائیل حیفا آشدود تل آویو حمله حماس ارتش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2022
اسرائیل در سواحل دریای سرخ سامانه های پدافند هوایی مستقر کرد
آزمایش این سامانه با همکاری دو شرکت ترکیه‌ای اسیلسان و روکیستان در استان سینوب در ساحل دریای سیاه انجام شده است. سه شرکت اسیلسان،‌ روکیتسان و توبیتاک مسئول توسعه این سامانه پدافندی بوده و این سامانه مجهر به رادار هشداری است که توسط شرکت صنایع دفاعی اسیلسان ساخته شده است.
به گفته یک مقام نظامی ترکیه‌ای، این سامانه با توجه به تامین نیازهای پدافندی ترکیه، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و توسعه این سامانه برای حمایت از تاسیسات راهبردی ترکیه از حملات دشمن در چارچوب دفاع هوایی منطقه‌ای صورت می‌گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала