چرا حتی یک واکسن از "کواکس" به ایران داده نشد؟

© Photo / IRNAکار تولید واکسن ایرانی آنفلوآنزا در کدام مرحله است؟
کار تولید واکسن ایرانی آنفلوآنزا در کدام مرحله است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2022
اشتراک
وزیر بهداشت ایران: در دوران کرونا که هم‌وطنان ما از دست می‌رفتند، دشمنان دارو، امکانات و مواد غذایی را تحریم کردند که در تاریخ ناجوانمردی‌های کسانی که که ادعای حقوق بشر داشتند، ثبت شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "فارس"، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، اعلام کرد که تعداد کل واکسیناسیون انجام‌شده در دوران کرونا تا آغاز دولت سیزدهم، تنها ۱۹ هزار نفر بود و حتی یک واکسن از "کواکس" هم به ایران داده نشد.
وی افزود: " در دوران کرونا که هم‌وطنان ما از دست می‌رفتند، دشمنان دارو، امکانات و مواد غذایی را تحریم کردند که در تاریخ ناجوانمردی‌های کسانی که که ادعای حقوق بشر داشتند، ثبت شد. تعداد کل واکسیناسیون انجام‌شده در دوران کرونا تا آغاز دولت سیزدهم، تنها ۱۹ هزار نفر بود و یک واکسن از "کواکس" به ایران داده نشد.
واکسن ایرانی  کوو ایران برکت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2022
صادرات واکسن ایرانی کرونا به ونزوئلا
طی سایر راه‌های ممکن، ۱۰ میلیون واکسن وارد کشور شد. توانستیم رکورد تزریق هشت میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن کرونا را در کشور ثبت کنیم. تا آذرماه سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۳۲ هزار مرگ و میر در بحث کرونا ثبت شد؛ اما از این تاریخ تا امروز، تنها ۱۱ هزار مرگ و میر ثبت شده که بیش از ۶۰ درصد نیز متعلق به افرادی بوده است که واکسینه نشده بودند.
بر اساس اعلام جهانی، ایران با توجه به شاخص‌ها جزو ۶ کشور برتر در مقابله و کنترل کرونا است. ۶‌ مرکز تولید واکسن در کشور به راه افتاده و این توانایی وجود دارد تا هر واکسنی برای بیماری‌های مختلف با توان و دانش داخلی ساخته شود.
در حال حاضر ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور ذخیره شده است. مهار بیماری کرونا و واکسیناسیون در رشد اقتصادی کشور تأثیرگذار بود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала