چرا آمریکا از بمب افکن " Tu-95MS یا خرس" روسیه می ترسد؟

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر چرا آمریکا از بمب افکن " Tu-95MS یا خرس" روسیه می ترسد؟
چرا آمریکا از بمب افکن  Tu-95MS یا خرس روسیه می ترسد؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2022
اشتراک
بمب افکن های Tu-95MS یکی از عناصر کلیدی سه گانه هسته ای روسیه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، بمب افکن های استراتژیک Tu-95MS روسیه از قدیمی ترین هواپیماهای در حال خدمت هستند. اهمیت این بمب افکن، که عنصر کلیدی سه گانه هسته ای روسیه است، در نشریه آمریکایی 19FortyFive در مقاله ای مورد بررسی قرار گرفته است.
Tu-95 که در کدنویسی ناتو نام خرس نامیده می شود، اولین پرواز خود را در سال 1952 انجام داد. این نشریه خاطرنشان می کند که این تنها بمب افکن توربوپراپ در خدمت باقی مانده است. این هواپیما با سرعت بالا متمایز نیست، اما برد پرواز Tu-95MS مدرن 15 هزار کیلومتر است.
به گزارش 19FortyFive، اتحاد جماهیر شوروی توانایی سوخت گیری هواپیماها در هوا را نداشت، بنابراین Tu-95 به موتورهای توربوپراپ مجهز شد که سوخت کمتری نسبت به جت ها مصرف می کردند. Tu-95 قرار بود آهسته و پیوسته پرواز کند و آخرین نسخه نیز به همین منوال ادامه می دهد.
ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2022
موشک روسی "کینژال" برای نخستین بار در عملیات ویژه اوکراین مورد استفاده قرار گرفت
Tu-95MS مدرن سازی شده همچنان یک عنصر کلیدی از جزء هوایی سه گانه هسته ای روسیه است. هواپیماهای پیشرفته ای که قبل از سال 1992 ساخته شده اند می توانند موشک های کروز Kh-101 را حمل کنند. به همین علت آمریکا از این بمب افکن های روسی هراس دارد.
پیشتر وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که دو ناو موشک انداز استراتژیک Tu-95MS پرواز برنامه ریزی شده ای را بر فراز آب های بی طرف دریای ژاپن انجام داده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала