گزارش و تحلیل

رسانه آمریکایی: آیا نیروی هوایی ما برای"رقابت ابرقدرت ها" آماده است؟

© Sputnik / Stringer  /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم آمریکا ارتش آمریکا
پرچم آمریکا ارتش آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2022
اشتراک
در حالی که برتری نیروی هوایی ایالات متحده جدی است، برای اینکه واشنگتن آن را از دست ندهد، به متحدان نیاز دارد.
اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست می نویسد: هنگامی که چین پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان، اقدامات تحریک آمیز خود را در نزدیکی سواحل این جزیره آغاز کرد، فرانک کندال، رئیس نیروی هوایی ایالات متحده، گفت که نوسازی نیروی های هوایی و فضایی ضروری است.
وی طی یک کنفرانس ویدئویی گفت: "در مورد اولویت‌هایم هم اینک چند بار نظریاتی به اصطلاح عملیاتی، یعنی توانمندی‌های لازم برای تقویت نیروی هوایی و فضایی را فهرست کرده‌ ام."
برای آماده کردن نیروی هوایی ایالات متحده برای نبردهای بزرگ در برابر قدرت هایی مانند چین، نیروی هوایی ما نیاز به انجام تعدادی از وظایف عملیاتی فوری از جمله افزایش بقا دارد. برنامه بمب افکن استراتژیک B-21 Raider و همچنین برنامه برتری هوایی برای نسل بعدی باید تکمیل شود.
انگشت اتهام آمریکا به سوی به ۲۵ شرکت چینی در حمایت از ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2022
انگشت اتهام آمریکا به سوی به ۲۵ شرکت چینی در حمایت از ارتش روسیه
هدف دیگری که نه تنها نیروی هوایی، بلکه تمامی رسته های نیروهای مسلح با آن روبرو هستند، پیاده سازی نظریه فرماندهی و کنترل همه جانبه مشترک JADC2 (فرماندهی و کنترل مشترک همه رسته ها) است و نیز کار بروی ساده سازی و بهینه سازی دستگاه های کشف و تشخیص، حسگرها و اطلاعات برای همه واحدهای رزمی.
نیروی هوایی ایالات متحده اخیراً حضور خود را در استرالیا بسیار جدی گسترش داده است. آنها پیشرفته ترین جنگنده های F-22 خود را به این قاره فرستادند. در بیانیه مطبوعاتی دولت استرالیا آمده است: "این کار در زمان رزمایش PitchBlack اتفاق می افتد. با این حال، همانطور که توسط فرمانده نیروی هوایی استرالیا، معاون هوایی مارشال دارن گلدی توضیح داده شد، اگرچه این رویدادها به طور همزمان رخ می دهند، اما ورود هواپیما ها یک رویداد جداگانه است که در چارچوب نظریه آمریکایی کاربرد نیروهای مسلح انجام می شود. نایب مارشال هوایی استرالیا گلدی توضیح داد: "F-22 Raptor به عنوان بخشی از برنامه همکاری توسعه یافته نیروی هوایی ما وارد قلمرو شمالی شده است."
فرانک کِندال، رئیس نیروی هوایی آمریکا در عین حال تاکید کرد که قدرت آمریکا در منطقه به مزیت های فنی نیروی هوایی محدود نمی شود. ترکیبی از نیروهای ایالات متحده و شرکای آن مورد نیاز است.
وی افزود: "ما باهم علاقه مند به حفظ صلح در منطقه هستیم تا بتوانیم بر اساس استانداردهای بین المللی تثبیت شده زندگی کنیم و من امیدوارم که بتوانیم این استانداردها را در جایی که نقض می شود به طور جمعی بازسازی کنیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала