تراس: در صورت لزوم آماده استفاده از سلاح هسته ای هستیم

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر الیزابت تراس وزیر خارجه بریتانیا
الیزابت تراس وزیر خارجه بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه بریتانیا، که نامزد پست نخست وزیری است، گفت که آماده است در صورت لزوم دکمه پرتاب سلاح هسته ای را فشار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، لیز تراس وزیر امور خارجه بریتانیا، در جریان سخنرانی در بیرمنگام در پاسخ به این سوال که اگر چنین تصمیمی گرفته شود چه احساسی خواهد داشت، گفت: فکر می کنم این وظیفه مهم نخست وزیر است. من آماده انجام آن هستم.
در بریتانیا در ۲۰ ژوئیه پنجمین دور رای گیری نمایندگان پارلمان از حزب محافظه کار برای انتخاب رهبر این حزب برگزار شد که نخست وزیر این کشور نیز خواهد بود. بر اساس نتایج آن، دو نامزد به فینال رقابت انتخاباتی راه یافتند: لیز تراس وزیر امور خارجه و ریشی سوناک وزیر دارایی سابق. در دور آخر، برنده دو "فینالیست" توسط همه اعضای حزب که امروز حدود ۲۰۰ هزار نفر هستند، انتخاب خواهند شد. رای گیری از طریق پست انجام خواهد شد.
بوریس جانسون که در سال ۲۰۱۹ جایگزین ترزا می به عنوان نخست وزیر شد، در ۷ ژوئیه اعلام کرد که از سمت نخست وزیری و رهبر حزب محافظه کار بریتانیا کناره گیری می کند. پس از رسوایی انتصاب کریستوفر پینچر معاون وزیر امور خارجه سابق بریتانیا در امور اروپا و ایالات متحده، علیرغم گزارش هایی مبنی بر آزار و اذیت وی، حزب محافظه کار مجبور شد رهبر جدیدی را انتخاب کند. تعدادی از سیاستمداران ادعا کرده اند که جانسون از گذشته پینچر اطلاع داشته است. نخست وزیر بعداً عذرخواهی کرد، اما حدود ۶۰ نفر از اعضای دولت و کارگزاران حزب در اعتراض به این موضوع استعفا دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала