بنی گانتس: همه تلاشمان را برای تاثیرگذاشتن بر برجام انجام می دهیم

CC BY 2.0 / Israel Defense Forces / 20th Chief of Staff, Lt. Gen. Benny Gantzبنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل
بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2022
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل: می دانیم که در صورت لزوم چگونه آزادانه رفتار کنیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل گفت: ما با واشنگتن و کشورهای منطقه درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران در ارتباط هستیم و اسرائیل برای تاثیر بر توافق هسته‌ای هرکار انجام می‌دهد.
وی گفت: ما تمام تلاش خود را برای تأثیرگذاری بر توافق انجام خواهیم داد و "اسرائیل" می‌داند که در صورت لزوم چگونه آزادانه رفتار کند.
به گزارش سایت النشره لبنان، اخیرا نیز یائیر لاپید، نخست وزیر موقت اسرائیل در پیامی به کاخ سفید ادعا کرده که پیش نویس توافق وین از معیارهای برجام فراتر رفته و با خطوط قرمز دولت جو بایدن همخوانی ندارد و از آن تعدی کرده است.
شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک دیپلمات اروپایی آشنا به مذاکرات وین که در تماس با مقامات آمریکایی است، گزارش داد که اتحادیه اروپا پاسخ ایران به طرح احیای توافق هسته‌ای را "سازنده" می‌داند.
این شبکه خبری افزود که این اظهارات نخستین نشانه مثبت درباره موضع ایران بشمار می‌رود که به طور رسمی پاسخ خود را ارائه کرده است. مقام اروپایی که خواست تا نامش فاش نشود، گفته است که پاسخ‌های ایران به طرح اروپا نیازمند مطالعه است و دیگر طرف‌های درگیر در مذاکرات از جمله آمریکا، چین و روسیه نیز باید درباره آن نظر دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала