وزارت خارجه روسیه: مسکو کاملاً به توافق غذایی متعهد است

© AFP 2023 / Alexander Nemenovوزارت خارجه روسیه: مسکو کاملاً به توافق غذایی متعهد است
وزارت خارجه روسیه: مسکو کاملاً به توافق غذایی متعهد است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد: مسکو کاملا به توافق غذایی متعهد است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: روسیه کاملاً به توافق غذایی متعهد است، کشورهای غربی نمی توانند مسکو را در چشم کشورهای دوستش بدنام کنند.
به گفته وزارت خارجه روسیه، غرب در حال برنامه ریزی برای انتشار اطلاعاتی است که ادعا می کند فدراسیون روسیه در حال آماده سازی خرابکاری علیه یکی از کشتی های تجاری حامل غلات از اوکراین است. در این راستا، ما اعلام می‌کنیم که کشورمان کاملاً به توافق چهارجانبه منعقد شده در استانبول (که با میانجیگری سازمان ملل توسط روسیه، ترکیه و اوکراین امضا شد) در مورد حمل و نقل ایمن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین متعهد است.
زاخارووا در اظهارنظری در وب سایت وزارت خارجه این کشور: ایالات متحده و متحدانش موفق نخواهند شد در چارچوب این انجمن معتبر، روسیه را در چشم شرکای خود از میان کشورهای دوست بدنام کنند.
استانبول در 22 ژوئیه، میزبان توافق نامه های چند جانبه در مورد رفع محدودیت های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و در مورد کمک روسیه در صادرات غلات اوکراین بود. این قرارداد که توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала