لغو دیدار وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت داخلی اسرائیل

© Sputnik / Aleksei Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر لغو دیدار وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت داخلی اسرائیل
لغو دیدار وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت داخلی اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2022
اشتراک
یک رسانه عبری اطلاع داد که دیدار وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت داخلی اسرائیل در سایه پیشرفت مذاکرات هسته ای با ایران لغو شده است.
به گزارش اسپوتنیک، پایگاه خبری عبری روتر اطلاع داد که با توجه به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام، دیدار ایال حولاتا، مشاور امنیت داخلی اسرائیل با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا برقرار نشده است.
در این گزارش ذکر شد: لغو دیدار وزیر خارجه آمریکا با حولاتا و برگزاری آن در سطح معاون وزیر درحالی است که تل آویو تلاش گسترده ای در راستای قانع کردن آمریکا برای عدم امضای توافق با ایران کرده است.
همچنین برخی مسئولان اسرائیلی اعتراف کرده‌اند که در قانع کردن واشنگتن برای عدم امضای توافق هسته ای با ایران شکست خورده اند و اسرائیل اکنون در رویا رویی با ایران تنها مانده است.
در این گزارش آمده است که تل آویو فشارهای خود علیه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را افزایش داده است تا خواسته های آن‌ها در هرگونه توافق با ایران در نظر گرفته شود.
بر اساس این گزارش، ایال حولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با جیک سالیوان، همتای آمریکایی خود گفت وگوهایی درخصوص خواسته های تل آویو داشته است.
از سوی دیگر، روزنامه هاآرتص نیز در گزارشی با اشاره به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین برای دستیابی به یک توافق بر سر احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کرده بود که اسرائیل مشاور امنیت داخلی خود را طی یک ماموریت فوری به واشنگتن می فرستد تا به دولت آمریکا درخصوص آن چه ضعف‌های آشکار در پیش‌نویس نهایی اتحادیه اروپا می‌داند، هشدار دهد.
این روزنامه افزود: اسرائیل این سند را با دقت مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده است، درحالی‌که کاخ سفید، شورای امنیت ملی (آمریکا)، وزارت امورخارجه آمریکا و سازمان سیا یا این سند را نخوانده‌اند یا آن را نفهمیده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала