هشدار روسیه به ناتو درباره عواقب نادیده گرفتن خطوط قرمز

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2022
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه، سیاست ناتو در نادیده گرفتن "خطوط قرمز" را بسیار خطرناک خواند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که سیاست مخرب ناتو در نادیده گرفتن "خطوط قرمز" ترسیم شده توسط مسکو بسیار خطرناک است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با نشریه "ایزوستیا" گفت: روند مخرب کشورهای ناتو برای نادیده گرفتن خطوط قرمز ما و کشاندن به رویارویی با روسیه در اوکراین، ایجاد تعادل در آستانه درگیری مسلحانه مستقیم، بسیار خطرناک است. بدیهی است که این امر مملو از تشدید بیشتر تا درگیری نظامی قدرت های هسته ای با عواقب وخیم است.
ریابکوف همچنین به خطرات استفاده از تسلیحات هسته ای اشاره کرد و خاطرنشان کرد که کشورهای دارای زرادخانه هسته ای باید به اصل عدم پذیرش جنگ بین یکدیگر پایبند باشند.
معاون وزیر امور خارجه افزود: با تشدید بحران اوکراین که مقصر آن رژیم کی یف و حامیان غربی آن بود، این پیام نه تنها اهمیت خود را از دست نداده، بلکه اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
وزیر دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2022
شویگو: منزوی کردن روسیه تقریبا غیرممکن است
ریابکوف در عین حال یادآور شد که دکترین روسیه به طور فرضی استفاده از زرادخانه هسته ای را تنها در پاسخ به تجاوز با استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه خود روسیه و متحدانش یا زمانی که موجودیت کشور در معرض تهدید قرار می گیرد، مجاز می داند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه در پایان گفت: به عبارت دیگر، استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای تنها در پاسخ به حمله - برای دفاع از خود در شرایط اضطراری امکانپذیر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала