- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

شولتس خطاب به پوتین: اوکراین تا ۳۰ سال دیگر هم در ناتو پذیرفته نخواهد شد

© Sputnik / Сергей Гунеев/POOLКанцлер Германии Олаф Шольц на совместной пресс-конференции с президентом России по итогам встречи (15 февраля 2022). Москвa
Канцлер Германии Олаф Шольц на совместной пресс-конференции с президентом России по итогам встречи (15 февраля 2022). Москвa - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2022
اشتراک
پیش از عملیات ویژه روسیه در اوکراین، صدراعظم آلمان به پوتین قول داد که اوکراین تا ۳۰ سال آینده در ناتو پذیرفته نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت پیش از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین او در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اطمینان داد که هیچ چشم اندازی برای پیوستن اوکراین به ناتو در ۳۰ سال آینده وجود ندارد.
شولتس گفت: من خیلی واضح گفتم، شما هم این را می دانید که الحاق اوکراین به ناتو در دستور کار نیست.
وی ادامه داد: حتی یک بار پس از یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با او به او گفتم: در ۳۰ سال آینده، این موضوع (الحاق اوکراین به ناتو) در دستور کار نیست.
شولتس دقیقاً زمان گفتگوی خود با رهبر روسیه را مشخص نکرد. پیش از آغاز درگیری ها در اوکراین، صدراعظم آلمان در ۲۱ دسامبر با رئیس جمهور روسیه صحبت کرد و در ۱۵ فوریه برای گفتگو در مورد بحران اوکراین وارد مسکو شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала