خطرات پیک هفتم در سویه 5BA برای ایران

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2022
اشتراک
پژوهش: اگر جمعیت دنیا براساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در زمان غلبه واریانت دلتا، 40 درصد واکسینه شده بودند، می‌شد از مرگ‌ومیر 20 میلیون نفر جلوگیری کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، مطالعات بسیار پیچیده ریاضی نشان داده است ‌که اگر واکسن کرونا نبود، مرگ‌ومیر بیماران کرونا بسیار زیاد بود، ‌در ‌‌مطالعه‌ای اخیراً مشخص شد که اگر جمعیت دنیا براساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در زمان غلبه واریانت دلتا، 40 درصد واکسینه شده بودند، می‌توانست از مرگ‌ومیر 20 میلیون نفر جلوگیری کند.
اُمیکرون مرگ‌ومیر بالایی نسبت به سویه دلتا ندارد، اما ابتلا به اُمیکرون بسیار بیشتر و حتی 5 تا 6 برابر دلتاست که این قدرت سرایت اُمیکرون و هجوم بیماران در سراسر دنیا به مراکز درمانی، فشار زیادی را به سیستم درمانی کشورها وارد می‌کند. در زمان حاضر مرگ‌و‌میرها نیز نه به‌خاطر رفتار ویروس بلکه به‌خاطر سایر بیماری‌ها و ابتلا به کووید19 در افرادی که مستعدند و در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و در این مراکز به کووید19 مبتلا می‌شوند، مقداری افزایش یافته است.
بهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
درخواست وزیر بهداشت ایران برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا
مطالعات اولیه در شروع پاندمی کرونا نشان داد که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست‌وشوی دست‌ها، تهویه مناسب در اماکن مسقف و پرهیز از ترددهای غیرضروری می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در پیشگیری از ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر داشته باشد، اما متأسفانه گویا دنیا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را فراموش کرده است در حالی که برگشتن به رعایت این شیوه‌نامه، می‌تواند در کنترل کرونا در هر موجی از بیماری، مؤثر باشد.
واکسن‌های موجود در کاهش آمار بستری و مرگ‌ومیر بیماران کووید19 همچنان مؤثرند؛ پنجره طلایی واکسیناسیون در یکی دو ماه آینده، خیلی مهم است چراکه در ماه‌های آینده شاهد بازگشایی مدارس و راهپیمایی عظیم زائران در ایام اربعین حسینی(ع) هستیم؛ زائران اربعین حتماً واکسیناسیون خود را به‌ویژه اگر 6 ماه از آخرین تزریق واکسن‌شان گذشته است، تکمیل کنند. قبل از کرونا هم در مسافرت‌ها، برخی بیماری‌ها به‌همراه مسافران بود اما در شرایط کرونا حتماً قبل از سفر به‌ویژه در ایام اربعین که جمعیت میلیونی در راهپیمایی عظیم حضور دارند، واکسن نوبت یادآور تزریق شود.
هم اکنون بر طبق رنگ بندی کرونایی، در ایرن 106 شهرستان "قرمز"، 156 شهرستان "نارنجی"، 173 شهرستان "زرد" و 13 شهرستان "آبی" رنگ شده اند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۳هزار و ۲۴۵ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۵۵ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
رئیس سازمان جهانی بهداشت درباره ویروس جدیدی که قابل مهار نباشد، هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
ابتلا به کرونا در جهان افزایش می‌یابد
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۱۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۳ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۱۳۴۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۵۳ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۵۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. همچنین تا کنون ۶۴ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۵۲۳ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۹۶۵ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۰۳ نفر نیز دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.
مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۲۹۱ دُز رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала