تأثیر ایران بر کاهش قیمت نفت

© AP Photo / Charlie Riedelنفت
نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2022
اشتراک
بر اساس داده‌های معاملاتی، قیمت جهانی نفت در صبح 22 اوت (دوشنبه) به دلیل ترس از تقاضا و انتظارات پیرامون عرضه ایران 1.3 درصد کاهش یافت.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده‌های معاملاتی، قیمت جهانی نفت در صبح 22 اوت (دوشنبه) 1.3 درصد کاهش یافت، بازارها دورنمای تقاضا را با توجه به ریسک‌های اقتصادی ارزیابی می‌کنند و همچنین انتظار دارند اخباری در مورد ازسرگیری احتمالی عرضه از ایران وجود داشته باشد.
تا ساعت 7:38 به وقت مسکو، قیمت معاملات آتی اکتبر برای نفت خام برنت با 1.33 درصد کاهش به 95.43 دلار در هر بشکه، معاملات آتی اکتبر برای WTI - 1.38 درصد به 89.19 دلار رسید.
قیمت نفت پس از کاهش تقریباً 1.4 درصدی در هفته گذشته، هفته کاری را با افت شروع می کند. از یک طرف، قیمت ها به دلیل تقویت دلار محدود شده اند: شاخص دلار (نرخ مبادله در برابر سبدی از ارزهای شش کشور - شرکای تجاری ایالات متحده) هفته گذشته 2.4٪ تقویت شد، به بالای 108 واحد افزایش یافت. دلار گران‌تر باعث می‌شود کالاها برای خرید با ارز دیگر کمتر در دسترس باشند.
کارشناسان: ایران و روسیه بزرگترین صادرکنندگان نفت به چین و هند می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
کارشناسان: ایران و روسیه بزرگترین صادرکنندگان نفت به چین و هند می شوند
از سوی دیگر، نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصادی همچنان در میان معامله گران باقی مانده است. بانک های مرکزی جهان تمایل به افزایش نرخ های کلیدی برای مهار رشد قیمت دارند که خطر رکود را افزایش می دهد.
چشم انداز افزایش عرضه به حساب ایران نیز تأثیر منفی بر قیمت نفت دارد. بنابراین، در آخر هفته، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و تعدادی از رهبران اروپایی، از جمله درباره مذاکرات درباره توافق هسته‌ای با ایران گفتگو کردند.
وارن پترسون، رئیس استراتژی کالای ING Groep NV به بلومبرگ گفت: "در حالی که ممکن است در صورت توافق، ایران چند ماه طول بکشد تا تولید را به سطح قبل از تحریم‌ها بازگرداند، اما در کوتاه‌مدت آنها همچنان می‌توانند صادرات را با تکیه بر ذخایر موجود در انبار افزایش دهند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала