اعلام آمادگی روسیه و ایران برای امضای سند تسهیل تجارت متقابل

© Photo / IRNAاعلام آمادگی روسیه و ایران برای امضای سند تسهیل تجارت متقابل
اعلام آمادگی روسیه و ایران برای امضای سند تسهیل تجارت متقابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2022
اشتراک
رؤسای ادارات گمرک روسیه و ایران قصد خود را برای امضای توافقنامه در مورد شناسایی متقابل وضعیت AEO در اسرع وقت تأیید کردند، در مورد رویکردهای سازماندهی تبادل اطلاعات در مورد ارزش گمرکی کالا به توافق رسیدند، برنامه‌هایی را برای بازگشایی ادارات گمرک و توسعه همکاری در زمینه آموزش و پرورش تصویب کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر بولاوین و علیرضا مقدسی روسای ادارات گمرک روسیه و ایران آمادگی خود را برای امضای توافقنامه شناسایی متقابل وضعیت یک اپراتور مجاز اقتصادی (AEO) در اسرع وقت اعلام کردند که تجارت متقابل بین دو کشور را تسهیل می کند.
در بیانیه ای آمده است که طرفین در نظر دارند رویدادهای مشترک (سمینارها) در مورد موضوعات موضوعی گمرکی را برای شرکت کنندگان در فعالیت های اقتصادی خارجی دو کشور برگزار کنند. این گفتگو در جریان مذاکرات دوجانبه بولاوین و مقدسی صورت گرفت. آنها در مورد مسائل همکاری و گام های بعدی در توسعه پروژه کریدور ساده گمرکی که از ۳۰ ژوئن آغاز شده است، گفتگو کردند.
بر اساس این پروژه، یک حالت ترخیص کالا از گمرک مطلوب برای محصولات کشاورزی و غذایی اعمال می‌شود و شرکت‌کنندگان درگیر در فعالیت‌های اقتصادی خارجی، از جمله شرکت‌های دارای وضعیت فعال اقتصادی مجاز (AEO)، تسهیلات دریافت می‌کنند.
پیش از این روز دوشنبه، جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه تفاهم نامه ای را برای تسهیل تردد ترانزیتی امضا کردند. این سند به امضای رئیس گمرک فدرال روسیه ولادیمیر بولاوین، علیرضا مقدسی رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران و شاهین باقروف رئیس موقت کمیته دولتی گمرک آذربایجان رسیده است.
در مورد تسهیل حمل و نقل ترانزیتی، این تفاهم نامه برای ایجاد مکانیسم هایی برای هماهنگی فعالیت های گمرکات سه کشور مستقر در مسیر محموله های ترانزیتی از ایران به روسیه از طریق آذربایجان و بالعکس پیش بینی شده است.
این امر باعث افزایش سرعت تردد ترانزیت در طول این بخش می شود که بخشی از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب است. به ویژه، شیفت های کاری مقامات گمرکی هماهنگ می شود که باعث کاهش صف ها در پست های بازرسی می شود. همچنین تبادل اطلاعات عملیاتی در مورد کالاهای حمل شده اعم از خطرناک و ممنوعه و همچنین وسایل نقلیه، کارهای جاری و برنامه های آینده برای بازسازی پست های بازرسی را فراهم می کند.
علاوه بر این، قرار است به منظور تسهیل در ترانزیت، نظارت مشترک بر وضعیت و برگزاری جلسات هماهنگی منظم با نمایندگان گمرکات سه کشور برگزار شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала