سنگ طلا در ایران چگونه قاچاق می‌شود؟

© Sputnik / Igor Mikhalevسنگ طلا
سنگ طلا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2022
اشتراک
رسانه: قاطرها و الاغ ها و موتورسیکلت ها هم با تمام توان کار می کنند، پالان هایشان وا رفته، اما بهترین گزینه برای انتقال خاک معدن هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "فارس"، قاطرها و الاغ ها و موتورسیکلت ها هم با تمام توان کار می کنند، پالان هایشان وا رفته، اما بهترین گزینه برای انتقال خاک معدن هستند؛ که از دید خیلی ها باید پنهان بماند اینجا معدن طلای اندریان است که برداشت غیرمجاز سنگ طلا در روز روشن در سال های گذشته از معدن "اندریان و آستارگان" و مناطق همجوار در شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی به معضل سال های اخیر منطقه، تبدیل شده است.
برداشت غیرمجاز سنگ طلا از معدن "اندریان و آستارگان" و مناطق همجوار در شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی به معضل سال های اخیر منطقه، تبدیل و اختلاف نظر در اجرای ماده ۱۹ قانون معادن، تداوم این معضل را موجب شده است.
معدن طلای اندریان، پرفیری نیست، بلکه رگه ای است و متوسط عیار طلای استحصال شده نیم پی پی ام است. اینکه از یک کیلو سنگ خاک، چند سوت طلا استحصال می شود، بستگی دارد به اینکه این سنگ ها از کدام رگه ها برداشت شود.
بازار سیاه اتفاقا به حریم معدن کشیده شده است، بیش از چند سالی است که غیر بومی ها برای ورود به این محدوده باج می دهند، در شبانه روز بیش از صدها نفر بر پیکر این محدوده چنگ می زنند، اینجا موتور سیکلت ها اغلب تک سوار گردنه های کوه هستند، آن هم بی پلاک، بی نشانی.
ارز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
در ایران چه نوع ارزی، قاچاق محسوب می‌شود؟
قاطرها و الاغ ها هم با تمام توان کار می کنند، پالان هایشان وا رفته، اما بهترین گزینه برای انتقال خاک معدن هستند؛ که از دید خیلی ها باید پنهان بماند. هر ازگاهی پیکانی در حاشیه جاده رها شده، برگشتن و برداشتنش به قیمتش نمی ارزد، همان بهتر آنجا خاک و آفتاب بخورد.
صابر پرنیان، رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با تاکید بر عزم قاطع مدیریت ارشد استان برای ساماندهی و ریشه کنی حواشی محدوده معدن طلای اندریان، گفت: "سازمان صمت تا امروز به تکالیف و مسوولیت های قانونی و نظارتی خود در خصوص معدن طلای اندریان عمل کرده و قصوری از این بابت متوجه سازمان نیست.
فعالیت برخی حفاران غیرمجاز محدوده معدن اندریان، که با شناسایی رگه های پرعیار و ارزشمند، اقدام به برداشت و استحصال غیرمجاز طلا می‌کنند، مشکل و چالش اصلی به شمار می‌رود که با برنامه‌ریزی‌های خوب در سطح مدیریت ارشد و کلان استان، به زودی این معضل نیز ریشه کن خواهد شد.
فعالیت تعداد زیادی از حفاران غیرمجاز طلا از این معدن و بهره گیری آنها از روش های غیراستاندارد استحصال و فرآوری طلا، مهم ترین معضل زیست محیطی استان به شمار می رود که در نوع خود مشکل امنیتی نیز تلقی می شود و شورای تامین استان با محوریت شخص استاندار آذربایجان شرقی طی بازدیدی که اخیرا از این منطقه صورت گرفته، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات جدی برای رفع بحران در دستور کار قرار داده که به زودی نتایج و ثمرات آن مشخص خواهد شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала