کمک ٣ میلیون پوندی فوتبالیست مسلمان مصری برای بازسازی کلیسایی که در آتش سوخت +عکس

© Sputnikانفجار در یک کلیسا در شمال قاهره
انفجار در یک کلیسا در شمال قاهره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2022
اشتراک
محمد صلاح برای بازسازی کلیسای ابوسیفین که به مرگ ۴۱ نفر انجامید، مبلغ سه میلیون پوند مصری کمک کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بعد از ظهر روز یکشنبه آتش سوزی مهیبی در کلیسای "ابوسفین" در منطقه "امبابه" در شمال استان جیزه در مرکز کشور مصر روی داد و به دنبال آن، نیروهای آتش نشانی راهی محل وقوع حادثه شدند تا آتش را مهار کنند. در این اتفاق دلخراش ۴۱ نفر جان باختند و ۱۴ نفر دیگر آسیب دیدند.
به نقل از العربیه، محمد صلاح، ستاره فوتبال و کاپیتان تیم ملی مصر و ستاره تیم لیورپول انگلیس، سه میلیون پوند مصر معادل ۱۵۶ هزار دلار را برای کمک به بازسازی کلیسای ابوسیفین اختصاص داد. که این کمک خیرخواهانه مورد تحسین بسیاری، در فضای مجازی و حقیقی قرار گرفته است؛ هر چند او همیشه در کمک و کارهای خیرخواهانه پیش قدم بود. از جمله برجسته‌ترین کمک‌های مالی صلاح در مصر مربوط به سال ۲۰۱۹ بود که سه میلیون دلار به مؤسسه ملی سرطان در قاهره که در اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده آسیب جدی دید، اهدا کرد.
روزنامه دیلی میرر با اعلام این خبر نوشت: «مهاجم مشهور لیورپول با کارهای خیریه در انگلیس و همچنین کشورش مصر بیگانه نیست.»
روزنامه بریتانیایی ساندی تایمز پیش‌تر صلاح را به عنوان هشتمین فرد سخاوتمند در بریتانیا در فهرست خیرین سال ۲۰۲۲ این کشور رتبه‌بندی کرد و کمک‌های مالی او ۲,۵ میلیون پوند مصر، معادل ۶ درصد از ثروت تخمینی او که بیش از ۴۱ میلیون پوند یا تقریباً ۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.
کاربران معتقدند محمد صلاح دل بزرگی دارد و او صلاح خود را در صلاح دیگران می‌بیند. برخی از کاربران از فوتبالیست‌های دیگری نیز نام می‌برند که در کارهای خیر و کمک به دیگران همیشه حاضر هستند و مردم باور دارند که آنها حامی‌شان هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала