هزینه‌های از دست‌رفته تربیت پزشکان در ایران

© Sputnik / Varvara Gert'e پزشک
 پزشک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2022
اشتراک
ایران برای ماندن پزشکان در کشور چه طرحی پیشنهاد می‌کند؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، منصور جعفری نمین، رئیس شورای عالی نظام پزشکی ایران روز 20 اوت (شنبه) اعلام کرد افزایش روزافزون مهاجرت متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی به خارج از کشور نگران کننده است.
وی در ادامه افزود: "برای تربیت یک پزشک و متخصص حوزه پزشکی و سلامت هزینه‌های زیادی از سوی مردم و دولت انجام می‌شود ولی با مهاجرت پزشکان، این هزینه‌ها از دست می‌رود. باید برای توقف این روند چاره‌اندیشی شود.
خروج پزشکان و مختصصان پزشکی از کشور به عنوان خروج سرمایه گرانبها از کشور است. باید علت این موضوع ریشه‌یابی شده و راهکار اساسی برای حل آن از طرف دولت و مقامات کشور اندیشیده شود.
نماینده مجلس ایران از دولت رئیسی خواست جلوی مهاجرت نخبگان را بگیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2022
نماینده مجلس ایران از دولت رئیسی خواست جلوی مهاجرت دانشمندان و نخبگان را بگیرد
برخی از این پزشکان و متخصصان مهاجر را کشورهای همسایه ایران جذب کرده‌اند و من از آن روزی می ترسم که شهروندان ما برای دریافت خدمات پزشکی کیفی، به کشورهای همسایه مراجعه کرده و از دست پزشک ایرانی مهاجر، این خدمات را دریافت کنند.
تعداد مهاجرت متخصصان از پزشکان عمومی بیشتر است و حتی در بین آنها فلوشیپ و فوق تخصص هم مشاهده می‌شود. ما نباید اعتماد مردم به پزشکی را از بین برده و یا مخدوش کنیم.
ارائه خدمات کافی و لازم و ارتقای کیفی خدمات بهداشتی و درمانی خواسته اصلی از جامعه پزشکی است. در این عرصه رعایت اخلاق حرفه‌ای مهمتری خواسته ما از جامعه پزشکی و سلامت است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала