مورخ آمریکایی از هدف واقعی ایالات متحده در اوکراین گفت

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiتوطئه های جدید امریکا برای نفوذ به ایران
توطئه های جدید امریکا برای نفوذ به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2022
اشتراک
چامسکی: آمریکا و اروپا بازی غیرقابل تصوری را در برابر روسیه انجام می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، آمریکا با حمایت از کی‌یف و ایجاد ائتلافی از کشورهای غربی سعی در تضعیف هر چه بیشتر موقعیت روسیه دارد. این را نوام چامسکی فیلسوف، مورخ و زبان شناس آمریکایی در مصاحبه ای با روزنامه مکزیکی ال یونیورسال بیان کرد.
به عقیده وی، واشنگتن می خواهد فرصت حل بحران اوکراین را از طریق دیپلماسی از مسکو بگیرد که می تواند اوضاع را در جهان تا حد زیادی متشنج کند. این فیلسوف یادآور شد که چنین تصمیمی توسط ناتو در جریان نشست سران در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان اتخاذ شد.
وی افزود: در این اجلاس، ائتلاف از جمله اروپا موضع رسمی ایالات متحده را اتخاذ کردند که بر اساس آن روسیه باید تضعیف شود تا دیگر نتواند اقداماتی به این بزرگی انجام دهد. چامسکی توضیح داد: باید بیشتر از آن چیزی که پیمان ورسای 1919 آلمان را برای یک سال تضعیف کرد، تضعیف شود. آنها باید به شدت نیروهای روسیه را تضعیف کنند - به طوری که او نتواند مذاکره کند، وارد دیپلماسی شود.
این محقق از آمادگی کشورهای اروپایی برای تسلیم بی قید و شرط به تصمیمات کاخ سفید برای پیشگیری از دریافت برچسب "خائن" به ارزش های غربی سرخورده شد.
چامسکی گفت: "اروپا اکنون از این دیدگاه حمایت می کند. آمریکایی ها همیشه به چنین سیاستی پایبند بوده اند، اما آلمان و فرانسه نوعی فرآیند دیپلماتیک جایگزین داشتند. اما در این نشست آنها به سادگی موضع ایالات متحده را اتخاذ کردند و پذیرفتند."
این دانشمند همچنین بر بی‌عدالتی چنین نگرشی در قبال درگیری اوکراین تأکید کرد و هم روش آمریکایی‌ها برای تحمیل نظم خود در عراق، سوریه یا لیبی را یادآور شد و هم آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد در رسانه‌ها ارائه می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала