گوترش بر روی عرضه محصولات روسی به بازارها تاکید کرد

© AP Photo / John Thysآنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2022
اشتراک
گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار تسهیل عرضه محصولات و کودهای شیمیایی از روسیه به بازارها شد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از دولت‌ها و شرکت‌ها خواست تا عرضه محصولات و کودهای شیمیایی روسیه را به بازارهای جهانی تسهیل کنند، همانطور که در "توافق محصول" توافق شده است.
او گفت که صادرات بیشتر مواد غذایی و کود از اوکراین و روسیه برای تثبیت بیشتر بازارهای کالا و کاهش قیمت ها حیاتی است.
گوترش در سخنرانی خود در اودسا گفت: اما فراموش نکنیم که آنچه در اینجا در اودسا می بینیم تنها بخش قابل مشاهده تری از راه حل است. بخش مهم دیگری که ما از آن دفاع می کنیم مربوط به دسترسی بدون مانع به بازارهای جهانی محصولات غذایی و کودهای روسیه است که مشمول تحریم نیستند.
متن سخنرانی وی توسط دفتر مطبوعاتی سازمان ملل متحد منتشر شد.
همانطور که دبیرکل خاطرنشان کرد، "مهم است که همه دولت ها و شرکت های خصوصی برای عرضه آنها (مواد غذایی و کودهای روسی) به بازار همکاری کنند.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در 22 ژوئیه در استانبول دو سند مرتبط را برای رسیدگی به مشکلات عرضه مواد غذایی و کود به بازارهای جهانی امضا کرد. اسناد یک بسته واحد هستند. یادداشت اول، تعهد سازمان ملل را برای حذف محدودیت‌های مختلف بر صادرات محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی می‌پذیرد. الگوریتم دوم برای صادرات محصولات کشاورزی اوکراین از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین تعریف می شود. سند دوم مبتنی بر الگوریتم پیشنهادی روسیه است که بر اساس آن یک کریدور بشردوستانه دریایی برای خروج امن کشتی‌های تجاری از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین و بازگشت ایجاد می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала