Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

رسانه: اتحادیه اروپا همچنان برای دریافت پاسخ از سوی آمریکا انتظار می کشد

© Sputnikرسانه: اتحادیه اروپا همچنان برای دریافت پاسخ از سوی آمریکا انتظار می کشد
رسانه: اتحادیه اروپا همچنان برای دریافت پاسخ از سوی آمریکا انتظار می کشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2022
اشتراک
وبگاه دیپلماتیک از انتظار بروکسل به پاسخ ایالات متحده به نظرات ایران درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وبگاه آمریکایی "دیپلماتیک" پنجشنبه (18 اوت) به نقل از مقامات اروپایی اعلام کرد: اتحادیه اروپا منتظر پاسخ ایالات متحده به نظرات ایران در مورد متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در خصوص برجام است.
یک مقام اتحادیه اروپا عصر پنجشنبه به وقت واشنگتن در خصوص زمانی که انتظار می‌رود ایالات متحده پاسخ خود را ارائه دهد، گفت: "هر لحظه، اما البته ممکن است فردا باشد". یکی دیگر از مقامات اروپایی اوایل پنجشنبه گفت: "در انتظار واکنش آمریکا هستیم".
بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا تنها مانند تمام هفته گفت به بررسی اظهارات ایران که اواخر روز دوشنبه به اتحادیه اروپا ارسال شد، ادامه می‌دهد. طبق این گزارش، "ند پرایس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه در جلسه مطبوعاتی وزارت امور خارجه این کشور به خبرنگاران گفت: بررسی نظرات ایران درباره پیشنهاد اتحادیه اروپا ادامه دارد. طبق درخواست، ما همچنان بازخورد خود را به طور مستقیم و خصوصی به اتحادیه اروپا منتقل می‌کنیم.
دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از 13 مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه 17 مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید. برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که "جوزپ بورل"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روز‌شده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.
بعد از اتمام دور جدید مذاکرات، مقام‌های آمریکا و اتحادیه اروپا مدعی شدند که یک "متن نهایی" به همه طرف‌ها ارائه شده که قابل تغییر نخواهد بود و بایستی یا پذیرفته شود و یا شکست مذاکرات اعلام شود. این ادعا از سوی یک مقام وزارت خارجه ایران رد و اعلام شد: "با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق در وین سخن بگوییم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала