حامی تروریسم جهانی کیست: روسیه یا آمریکا؟

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه
پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2022
اشتراک
مسکو: اعلام روسیه به عنوان "کشور حامی تروریسم" "نقطه بدون بازگشت" خواهد شد.
الکساندر دارچییف، رییس بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه گفت: اعلام روسیه به عنوان "کشور حامی تروریسم" به "نقطه بدون بازگشت" تبدیل خواهد شد و می تواند به قطع روابط دیپلماتیک با ایالات متحده منجر شود.
اسپوتنیک به نقل از نشریه رای الیوم چاپ انگلیس می نویسد: ایالات متحده روسیه را به شناسایی به عنوان "حامی تروریسم" تهدید کرده است. زمان آن فرا رسیده است که درباره وضعیت کشوری که عراق، لیبی و افغانستان را بمباران کرد، صحبت کنیم.
در حالی که سنای ایالات متحده از وزارت امور خارجه خواسته است تا روسیه را به عنوان "دولت حامی تروریسم" به رسمیت بشناسد و کنگره در حال کار بر روی ابتکار مشابهی است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که دولت آمریکا سود عملی کمی از این امر می بیند. وی بر این باور است که اقداماتی که تاکنون علیه روسیه انجام شده است برابر با اقداماتی است که آمریکا می تواند علیه هر "دولت حامی تروریسم" اعمال کند و افزود که دولت بایدن هنوز در حال بررسی این قضیه است که آیا وارد کردن روسیه به این فهرست با قوانین ایالات متحده مطابقت دارد یا خیر. هیلاری کلینتون اعتراف کرد که واشنگتن از القاعده * و مجاهدین افغان حمایت مالی کرده است. اما شر همیشه به کسی که مرتکب آن شده می رسد - اسامه بن لادن به دشمن شماره 1 ایالات متحده تبدیل شده است. علاوه بر این، سازمان‌های اطلاعاتی غربی به طور فعال با گروه‌های جهادی در خاورمیانه و سایر مناطق همکاری می ‌کردند. آنها "انقلاب های رنگی"، کودتاها را برانگیخته و هرج و مرج ها را در سراسر جهان کاشتند. برخی از این گروه ها توسط سازمان ملل متحد به عنوان "تروریست" طبقه بندی می شوند.
یک سوم روس ها به احتمال وقوع جنگ بین روسیه و امریکا باور دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2022
ترس آمریکا از عواقب به رسمیت شناختن روسیه به عنوان حامی تروریسم
گفته می شود که همانا برای مبارزه با گروه های تروریستی است که ارتش آمریکا به طور غیرقانونی در خاک سوریه مستقر شده است. اما در واقع این آمریکا بود که انتقال تسلیحات و تروریست ها از مناطق مختلف جهان به سوریه را تسهیل کرد و سعی نمود کاری کند تا کشور سوریه نابود گردد. و فقط دخالت نیروهای هوافضای روسیه در سوریه به نابودی تعداد قابل توجهی از تروریست ها و نجات نیروهای دولتی کمک کرد. همه شایعات در مورد نقش ایالات متحده در مبارزه با تروریسم در سوریه نمایشی است که توسط یک کمپین اطلاعاتی فعال پشتیبانی می شود. کارشناسان هالیوودی برای ترساندن مردم سوریه و تسهیل کنترل دمشق و دیگر شهرهای سوریه برای تروریست ها، فیلم هایی از سر بریدن و اعدام فیلمبرداری کردند. کنگره آمریکا وقتی برای به رسمیت شناختن روسیه به عنوان "دولت حامی تروریسم" رای می دهد باید این را در نظر داشته باشد.
اظهارات دولت ژاپن در ماه اوت نیز حیرت انگیز است. در اوایل اوت است که ژاپن هر سال حوادث غم انگیز سال 1945 را به یاد می آورد، زمانی که ایالات متحده بمب های اتمی را بر روی هیروشیما و ناکازاکی انداخت. این بمباران ها و پیامدهای آن جان 140 هزار نفر را در هیروشیما و 74 هزار نفر را در ناکازاکی گرفت.
ایالات متحده نه تنها "حامی تروریسم" است، بلکه خود بارها مرتکب اقدامات تروریستی شده است. واقعاً شگفت انگیز است که آنها جرأت می کنند با انگشت خود به سوی روسیه اشاره کنند که از فرهنگ، امنیت ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود دفاع می کند.
احتمالاً باید فهرستی از "کشورهای حامی تروریسم بین قاره ای" ظاهر شود. و پارلمان روسیه باید در مورد وضعیت کشوری که عراق، لیبی و افغانستان را بمباران کرد، بحث کند. کنگره آمریکا از اسرائیل و سازمان های تروریستی در سراسر جهان حمایت می کند و در طول تاریخ با تروریست های خطرناک در ارتباط بوده است. در واقع لایحه کنگره آمریکا "حمایت سیاسی از تروریسم" است نه مبارزه با آن. با این حال، غرب مدت هاست که نقاب را کنار گذاشته است و آشکارا منابع مردم آفریقا را می دزدد. کنترل غرب از دیوار برلین تا گرجستان، مولداوی و اوکراین امتداد داشت. اما هیچ کس از "جهان غرب" حمایت نمی کند، مگر کسانی که غرب آنها را "جامعه جهانی" می داند. و این واقعیت که "بیشتر جهان" در کنار اوکراین است کاملاً مزخرف است. حقیقت این است که بسیاری از کشورها در بحران روسیه و اوکراین بی طرف هستند.
ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2022
هشدار وزارت خارجه روسیه در خصوص قطع رابطه با آمریکا
این واقعیت که غرب به ناچار باید اطلاعات نادرست را حول نیروگاه اتمی Zaporozhye پخش کند و با همان آتشی که هیروشیما و ناکازاکی را سوزانده بازی کند، از شکست آن سخن می گوید نه پیروزی. واشنگتن در حال از دست دادن همه چیزهایی است که در سه دهه گذشته به دست آورده است. روسیه تلاش می کند از جهان محافظت کند و به دنبال دستیابی به امنیت و ثبات بین المللی است. این راز اطمینان کامل روسیه به پیروزی عدالت است.
ساخت بزرگترین پایگاه نظامی ضد روسی در خاک اوکراین، سرکوبگری در دونباس، ممنوعیت آموزش زبان روسی و آموزش در مدارس به زبان روسی، توقف پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی روسی در خاک اوکراین، همه اینها روسیه را مجبور به انجام عملیات نظامی ویژه کرد. غرب که قادر به مقاومت در برابر پیشروی ارتش روسیه نیست، در اطراف نیروگاه اتمی Zaporozhye دست به خرابکاری می زند. و این کار کل اروپا را در معرض خطر یک فاجعه هسته ای قرار می دهد.
گفته های مقامات غربی مبنی بر اینکه "سفر به اروپا یک حق نیست، بلکه یک امتیاز است" نشان دهنده حرفه ای نبودن آشکار آنهاست. طبق قوانین بین المللی، هر فردی حق انتخاب محل اقامت و سکونت را دارد. دلقک زلنسکی، نخست وزیر استونی و دیگر مقامات غربی آماتور هستند. اظهارات آنها حاکی از شکست و بی کفایتی سیاسی آنهاست. واشنگتن هم از "سیرک اروپایی" چندان دور نیست. ایالات متحده قطع روابط دیپلماتیک با مسکو و همچنین رد نهایی متحدان اروپایی خود را مستثنی نمی داند. واشنگتن آماده است سرنوشت آنها را به دست روسیه، دومین قدرت هسته ای پیشرو در جهان بسپارد. بعد چی؟ مسکو به تغییر جغرافیای درگیری اشاره کرده است، اگر اروپا به تحویل تسلیحات پیشرفته به اوکراین ادامه دهد. از جمله سلاح دوربردی که قادر است اهدافی در دونباس و حتی در اراضی روسیه را هدف قرار دهد. و در مورد "دولت حامی تروریسم"، دولت بایدن باید قبل از تن در دادن به این اقدام به طور جدی فکر کند.
* - یک سازمان تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала