کارشناس: روند ورود ایران به سازمان همکاری شانگهای ممکن است تا 2 سال طول بکشد

© Fotohost-agencyتوسعه سازمان شانگهای به معنای پیشرفت آن است
توسعه سازمان شانگهای به معنای پیشرفت آن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2022
اشتراک
کارشناس روس در مصاحبه ای گفت که روند ورود ایران به سازمان همکاری شانگهای ممکن است تا دو سال طول بکشد.
سرگی اویانایف، معاون علمی، رئیس مرکز "روسیه، چین، جهان" انستیتو چین و آسیای مدرن وابسته به آکادمی علوم روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: روند ورود ایران به سازمان همکاری شانگهای ممکن است تا دو سال طول بکشد.
گفتنی است، در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه در سپتامبر 2021، روند پذیرش ایران در این سازمان آغاز شد.
وی در این خصوص گفت که از آنجایی که روند رسمی آغاز شده است، انتقال ایران از وضعیت نامزدی به اعضای کامل سازمان همکاری شانگهای موضوعی مرتبط با رویه‌های از پیش تعیین‌شده و ضروری است که در چارچوب فعالیت‌های سازمان همکاری شانگهای به اجرا در خواهد آمد. اویانایف در میزگردی که توسط گروه رسانه ای "راشا تودی" سازماندهی شده بود، گفت: یکی دو سال آینده روند پیوستن رسمی ایران به سازمان همکاری شانگهای طول می کشد.
Заседание Совета глав государств-членов Шанхайской организации сотрудничества в расширенном составе в Ташкенте  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
ايران در همين سال جارى به سازمان همكارى شانگهاى خواهد پيوست
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در سال 2001 تأسیس شد. هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان در آن حضور دارند. کشورهای ناظر - افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان، کشورهای شریک - آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا می باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала